1403/01/10
در پی بالا بردن دانش مربیان در استان تهران هستیم

قناعتی: اگر اشکالی ببینم، حضوری با رییس فدراسیون مطرح می‌کنم/ گره‌ای که با دست باز می‌شود را نباید با دندان باز کرد

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران گفت: در هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران تلاش می کنیم تا سطح دانش مربیان باشگاهها را به روز کنیم.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره جلسه امروز خود با ریاست فدراسیون اظهار داشت: در هیأت تهران نسبت به مربیانی که مدرک هیأت و فدراسیون را گرفته و در استان فعالیت می کنند، دغدغه ای وجود دارد. به همین خاطر درصدد هستیم در مورد مسائل علمی روز که مربیان ما باید بیشتر با آنها آشنا شوند، دوره ای را در قالب دانش افزایی در سطح تهران برای اساتیدی که در شرایط مورد نظر هستند برگزار کنیم. داشتن مدرک درجه 3 مربیگری، داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم و سابقه سه ساله فعالیت در استان از جمله مدارک مورد نیاز برای حضور در این دوره هستند.

وی افزود: به این ترتیب با مصاحبه این افراد شناسایی شده و می خواهیم در دوره ای دوماهه توسط بهترین اساتید به این افراد آموزش دهیم. درباره نوع دروس و نوع اساتید هم تحقیقات لازم انجام شد تا سطح دانش مربیان به بهترین شکل بالا رود.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران درباره استقبال فدراسیون از این طرح تصریح کرد: دکتر نصیرزاده به شدت از این طرح استقبال کرد و گفت سایر استانها نیز بعد از تهران می توانند از این الگو بهره برداری کنند. به این ترتیب می توانیم سطح دانش مربیان باشگاهها را به روز کنیم. این کار نتیجه مطالعه سه ماهه بوده است. نفراتی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، به عنوان مربیان برتر و شاخص در سایت هیأت استانی معرفی خواهند شد و این دوره در سالهای بعد هم تکرار خواهد شد. البته فعلا ما با محدودیت هایی روبه رو هستیم. حدود 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند اما فعلا فقط می توانیم 60 نفر را مشخص کنیم. قطعا با توجه به آزمون ها و رزومه، بهترین ها انتخاب خواهند شد.

قناعتی در ادامه نیز درباره وضعیت فدراسیون خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته ام که وقتی گره ای را می توانیم با دست باز کنیم، نباید آن را با دندان باز کنیم. دکتر نصیرزاده فردی انتقادپذیر است و اگر دوستان در هر موردی فکر می کنند هیأت استانی شان با مشکل روبه رو شده است، می توانند به صورت حضوری این مسائل را با ریاست فدراسیون مطرح کنند. ما هم امروز همین کار را کردیم. وقتی ایده های خود را مطرح کردیم، هم شفاف سازی صورت گرفت و هم ریاست فدراسیون گفت به طرح شما کمک می کنیم. شاید اگر این جلسه امروز را نمی گذاشتیم، به این شکل پیش نمی رفت.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران در خاتمه درباره اهمیت ثبات در فدراسیون گفت: اگر مطالب کاری با ریاست مطرح شود و حالت شخصی و سلیقه ای به خود نگیرد، کارها به بهترین شکل پیش خواهد رفت. الان هم دیر نیست و باید تصمیماتی گرفته شود که ورزش بدنسازی آسیب نبیند. اگر هم کسی اشکالاتی در کار مدیریت و تصمیمات می بیند، پیشنهادات خود را باید در جهت رفع اشکالات ارائه کند. باید از تدابیر رهبر انقلاب درس بگیریم که خوب انتخاب می کنند و دیر عوض می کنند. وقتی مسئولی در پست خود جا افتاد، می توان مشکلات را با وی حل کرد. مگر دیگر مدیران ایرادی ندارند؟ دکتر نصیرزاده مدیری جوان است که می تواند اداره فدراسیون را به نحو مطلوب انجام دهد.