1403/02/01

بیانیه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص اقدام دو ورزشکار در اروپا/ نه مسابقات مورد تایید فدراسیون است، نه ورزشکاران

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با انتشار بیانیه ای به اقدام دو ورزشکار در مسابقات اروپای شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در پی انتشار اقدام دو ورزشکار بعد از کسب مدال در مسابقات پرورش اندام اروپای شمالی در رسانه های معاند، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در بیانیه ای به این اتفاقات واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

از آنجایی که هر گونه اعزام از طریق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد، کاملا واضح و مبرهن است که این دو ورزشکار در قالب تیمی از ایران راهی مسابقات اروپای شمالی نشده اند. نه تنها این دو ورزشکار، بلکه هیچ ورزشکاری از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران به این رقابت ها اعزام نشده است.

همواره اعزام های فدراسیون بدنسازی ایران در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ ورزشکاری که خارج از این چارچوب مورد تایید فدراسیون نمی باشد.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ضمن محکوم کردن اقدام این دو ورزشکار، لازم می داند بار دیگر اعلام کند تنها فدراسیون های بین المللی IFBB، IPF و WAF در سه رشته پرورش اندام، پاورلیفتینگ و مچ اندازی مورد تایید فدراسیون بدنسازی ایران هستند و اعزام ورزشکاران به مسابقات تحت نظر این سه فدراسیون نیز تنها با مجوز شورای برون مرزی صورت می گیرد. مسابقات فوق الذکر که این دو ورزشکار در آن شرکت کرده اند، زیر نظر هیچ کدام از این سه فدراسیون بین المللی نبوده است.

بدون شک در صورت مشاهده حضور ورزشکاران در مسابقات تحت نظر این سه فدراسیون بین المللی بدون هماهنگی با فدراسیون ایران، نفرات خاطی به کمیته انضباطی دعوت و با آن ها برخورد خواهد شد.