1403/02/01

برگزاری نخستین گردهمایی مسئولان فیتنس کشور/ نصیرزاده: به آینده فیتنس خیلی امیدوار هستم

اولین گردهمایی روسای فیتنس سراسر کشور با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون، سرپرست انجمن بدنسازی و رییس کمیته فیتنس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نخستین گردهمایی روسای فیتنس سراسر کشور با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رضا فیروزی نایب رئیس فدراسیون، پژمان فزونخواه سرپرست انجمن بدنسازی و شیوه های نوین تمرینی، امیر زندی رئیس و بهنام شوندی دبیر کمیته فیتنس، مسعود حیدرزاده رییس کمیته همگانی و مسئولان کمیته‌های فیتنس هیات‌های استانی امروز(شنبه) در آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ادامه مسئولان فیتنس استانها دغدغه‌های خود را بیان کردند که در پی آن مقرر شد مسائل آموزشی فیتنس مورد بازنگری قرار گیرد و یک کارگروه در این خصوص فنی تشکیل شود؛ به شکلی که مسئولان استانی هم می‌توانند در این کارگروه عضو باشند و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

همچنین در خصوص مسابقات کاپ آسیا در رشته فیتنس و قهرمانی آسیا در رشته فیتنس چلنج به میزبانی ایران و رقابت های قهرمانی کشور برای انتخاب نفرات حاضر در این رویدادهای بین المللی بحث و تبادل نظر شد. از طرف دیگر مقرر شد برنامه‌ریزی دقیقی درباره برگزاری مسابقات پیش رو و زیرساخت ها صورت گیرد و اگر استانی تمایل به میزبانی دارد، میزبانی آن استان مورد بررسی قرار گیرد.

بعد از گذشت ساعاتی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم در نشست حاضر شد و در بخشی از سخنان خود گفت: حدود 16 سال قبل بود که فدراسیون بدنسازی شکل گرفت، اما به تازگی تصمیم گرفتیم حرکت فیتنس را آغاز کنیم. آقای زندی اینجاست و می تواند شهادت دهد که وقتی ما چنین تصمیمی را گرفتیم، چه سختی هایی متحمل شدیم و چیزی نمانده بود اولین دوره مسابقات تعطیل شود، اما کار ادامه پیدا کرد. وقتی چنین جلسه‌ای ر آکادمی املی المپیک تشکیل می شود، این یک فرصت مناسب برای فیتنس است و باید از آن استفاده شود.

وی افزود: شاید برخی بی‌نظمی‌هایی هم وجود داشته اما قطعا باید به تدریج ضعف‌های خود را برطرف کنیم. وقتی نگاه‌های شما را می‌بینم و وقتی صحبت‌های ورزشکاران را می‌شنوم، بیشتر به آینده فیتنس امیدوار می‌شوم. رئیس کمیته فیتنس بسیار خوشفکر و بلندپرواز است و ایده هایی خوبی دارد. شاید اگر پیگیری های او نبود، الان خیلی‌ها نمی‌دانستند فیتنس چه رشته‌ای هست. برگزاری مسابقات بود که سبب شد فیتنس شناخته شود. فیتنس آینده بسیار روشنی دارد و ورزشکاران فیتنس می‌توانند در لیگ بدنسازی و پرورش‌اندام شرکت کنند تا بیشتر دیده شوند. ما دائما ایده‌هایمان را به IFBB می‌دهیم و آن ها نیز در زمینه فیتنس از این ایده ها استقبال و استفاده می کنند؛ در حالی که برای خیلی از رشته های کشورمان، چنین چیزی تنها یک رویاست.