1403/01/09

جلالی: اولین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام با شکل جدید و جذابی برگزار خواهد شد

دبیر سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: هر تیم حاضر در لیگ می تواند در هر کدام از رشته های پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک، فیتنس، ماسکولار و فیتنس چلنج دو ورزشکار داشته باشد.

حسین جلالی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری اولین دوره لیگ پرورش اندام اظهار داشت: لیگ بدنسازی پرورش اندام فرصتی برای حمایت از ورزشکاران است و از سوی دیگر از نظر فنی نیز محلی مناسب برای خودنمایی قهرمانان و کشف استعدادهای جدید خواهد بود. به دنبال این هستیم تا برای نخستین بار این رقابت ها را به بهترین شکل برگزار کنیم. با شکل جدیدی که در نظر گرفته شده، رقابت ها جدید و جذاب خواهد بود.

وی افزود: اولین دوره مسابقات لیگ پرورش اندام جام مرحوم بیت الله عباسپور در حالی برگزار خواهد شد که مسابقات به صورت رفت و برگشتی انجام می شود و سپس 4 تیم برتر به دور نهایی راه پیدا خواهند کرد. البته اگر تیمهای شرکت کننده در این رقابتها بیشتر از 12 تیم باشند، 6 تیم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

دبیر سازمان لیگ درباره تعداد اعضای هر تیم خاطرنشان کرد: در این رقابتها هر تیم می تواند در هر یک از مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک، فیتنس، ماسکولار و فیتنس چلنج از دو ورزشکار استفاده کند. البته باشگاهها باید توجه داشته باشند که در هر مرحله از مسابقات دور رفت، برگشت و فینال تنها می توانند از یک ورزشکار در هر رشته استفاده کنند.

جلالی درباره نحوه امتیازدهی به نفرات برتر اذعان داشت: در این رقابتها به نفر اول هر مسابقه 12 امتیاز، به نفر دوم 10 امتیاز، به نفر سوم 8 امتیاز، به نفر چهارم 7، نفر پنجم 6 و سایر نفرات به همین روال امتیاز می گیرند.

دبیر سازمان لیگ تصریح کرد: اگر ورزشکاری قصد دارد با باشگاهی غیر از باشگاه استان خود قرارداد امضا کند، باید رضایتنامه هیأت استان خود را به همراه داشته باشد.

جلالی در خاتمه گفت: با توجه به این که تعداد تیمها در اولین دوره محدود است، بهتر است اسپانسرها و باشگاهها زودتر برای حضور در این مسابقات اقدام کنند. عزم ما برای برگزاری این مسابقات جدی است و امیدواریم نخستین دوره این رقابتها با بهترین کیفیت برگزار شود.  

گفتنی است؛ آیین نامه جدید اولین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام، جام زنده یاد بیت الله عباسپور در فایل ضمیمه خبر قابل مشاهده است.