1403/01/10

عبادی: کیفیت مسابقات قویترین مردان قابل مقایسه با گذشته نبود/ عزت و احترام به رشته های قدرتی، به مراتب بیشتر شده است

نفر سوم دسته 105- کیلوگرم رقابتهای قویترین مردان باشگاههای کشور گفت: از آنجایی که قرار شده رقابتهای قویترین مردان، سالانه چند بار برگزار شود، این مساله کمک فراوانی به ورزشکاران و بالا رفتن کیفیت آنها می کند.

رضا عبادی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره کیفیت پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاههای کشور اظهار داشت: کیفیت مسابقات امسال خیلی بهتر از ادوار قبلی مسابقات شده بود. من  سال 98 نایب قهرمان کشور شده بودم و در رقابتهای جهانی اوکراین نیز حضور داشتم. در مقایسه با آن رقابت ها باید بگویم مسابقات امسال در استانداردهای جهانی بود.

وی افزود: قبلا رقابتها فقط در یک لاین برگزار می شد و بعد از انجام یک آیتم، ناچار بودیم زمان زیادی منتظر بمانیم. اما امسال رقابتها در سه لاین انجام گرفت و برای نفرات، سالن گرم در نظر گرفته شده بود.

نفر سوم دسته 105- کیلوگرم رقابتهای قوی ترین مردان باشگاههای کشور درباره داوری ها تصریح کرد: داوری ها بدون خطا بود و داوران بدون رودربایستی خطاهای تمام شرکت کنندگان را اعلام می کردند. از خود من هم خطا گرفته شد. در حالی که در گذشته خود من شاهد بودم که داوری ها با اشتباهات زیادی همراه می شد.

عبادی درباره نوع نگاه فدراسیون به رشته های قدرتی خاطرنشان کرد: به واقع عزت و احترام به ورزشکاران قویترین مردان و رشته های قدرتی در این یک سال، به مراتب بالاتر رفته است. حتی دیدیم که از نفرات شرکت کننده ورودی گرفته نشد و مبالغ جوایز نیز قابل توجه بود. مهمتر از جنبه مادی این مساله، بحث معنوی و احترامی بود که به قویترین مردان گذاشته شد.

وی درباره شرایط رشته های قدرتی در گذشته اذعان داشت: من پیش از این دو قهرمانی پاورلیفتینگ وزن 105- کیلوگرم به دست آورده ام و یک بار هم در سال 1388 قهرمان پرورش اندام ایران در بخش جوانان شده بودم. متاسفانه قبل از روی کار آمدن دکتر نصیرزاده به رشته های قدرتی مثل پاورلیفتینگ و مچ اندازی و قویترین مردان توجه چندانی نمی شد. تا جایی که خبری از شورای برون مرزی نبود و برای حضور در رقابتهای جهانی صفر تا صد هزینه ها بر عهده خود ورزشکار بود. همچنین ورزشکاران تنها یک بار در سال مسابقه قویترین مردان داشتند. یک ورزشکار مگر چند سال، دوران اوج دارد که بخواهد سالی فقط یک مسابقه بدهد؟ 

عبادی در خاتمه درباره برگزاری هرچه بیشتر رقابتهای قویترین مردان و اثر کیفی آن بیان داشت: از آنجایی که قرار شده رقابتهای قوی ترین مردان، سالانه چند بار برگزار شود، این مساله کمک فراوانی به ورزشکاران و بالا رفتن کیفیت آنها می کند. حتی قرار است یک رقابت دیگر بین هشت نفر برتر مسابقات پیشوا به زودی برگزار شود. به این ترتیب هیچ کدام از ورزشکاران نمی توانند همچون گذشته، تمرینات را رها کنند و برای اینکه کیفیت خود را حفظ کنند، باید تمرین کنند. تمرین مداوم سبب می شود که رکوردهای آنها نیز بهبود یابد.