1403/02/01

دیوسالار: مصاحبه با شبکه های معاند ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود

رییس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اجازه نخواهیم داد تا به اعتبار این جامعه بزرگ بدنسازی خدشه وارد شود.

محمد دیوسالار در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: از بدو ورود احساس کردم آنچه بیشتر به عنوان یک آسیب و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه بزرگ ورزشی بدنسازی و پرورش اندام خودنمایی کرده و موجب بروز مشکلات و سردرگمی میان این جامعه شده، اعمال سلیقه و اظهارنظرهای شخصی از سوی افراد غیرمتخصص و ناوارد است. به نحوی که برخی اقدامات و اظهارات نه تنها موجب اثرات مثبت در هر یک از کمیته های فدراسیون نمی شود، بلکه خود باعث اختلال در سیاست های کلان می شود.

وی افزود: فارغ از آنکه همه افراد اعم از مدیران ورزشی، مربیان، داوران، ورزشکاران و به طور عام همه اهالی ورزش امکان اعلام نظرات و انتقادات مثبت و منفی جهت رشد و اعتلای جایگاه فدراسیون را خواهند داشت و این یک نقطه مثبت در پذیرش افکار و عقاید افراد محسوب شده و موجب جلوگیری از لطمه و آسیب به پاشنه آشیل و تقویت آن می شود، اما در بعد دیگر قضیه اعمال نظرات و اظهاراتی که کارشناسی نشده و غیرمسئولانه و به نحوی مدیریت نشده و مغرضانه یا بدون مستند و دلیل ابراز می شود، تنها باعث خسارت و زیان اعتباری و حیثیتی و حتی خسارات عمده مادی به افراد و مخاطبین یا فدراسیون خواهد شد. فدراسیون از یک جهت و کمیته انضباطی به عنوان رکن شبه قضایی فدراسیون مقابل تمامی اظهارات و اعمال و رفتارهای غیرمسئولانه و افکار زاییده شده از سلیقه های شخصی یا مغرضانه و منفی که موجب برهم ریختن نظم و انضباط یا ایجاد تشویش اذهان جامعه ورزشی و توهین می گردد، خواهد ایستاد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: هر آنچه که به اعتبار و بزرگی و شان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که متعلق به همه افراد و جامعه بزرگ ورزشی ایران است یا به حیثیت و اعتبار چهره ورزشکاران، مربیان، داوران و بزرگان و پیشکسوتان این جامعه لطمه و خلل وارد کند، محکوم به عقبگرد خواهد بود. از طرف دیگر در این زمان کمتر از یک ماه از حضورم در کمیته انضباطی بسیاری از اهالی و بزرگان و صاحبان اصلی این رشته درخواست اعاده اعتبار و جایگاه و منزلت ورزشکاران و افراد تحت حاکمیت و پوشش فدراسیون و کمیته های تحت مجموعه را داشته اند. ما نیز در همین راستا اجازه نخواهیم داد تا به اعتبار این جامعه بزرگ بدنسازی خدشه وارد شود.

دیوسالار همچنین گفت: متاسفانه با اظهارات غیرتخصصی و غیرکارشناسانه یا رفتارهایی با سلیقه های شخصی یا مصاحبه با پیج ها یا رسانه های داخلی و خارجی تنها باعث کور کردن گره مشکلات یا ایجاد لطمه و خسارت به اعتبار جامعه ورزشی و ایجاد بی نظمی و بی انضباطی می گردند.

علاوه بر اینکه عمده ورزشکاران و بزرگان ورزشی دارای جایگاه ویژه هستند، اما در مقابل بی نظمی و هنجارشکنی یا اظهارات مغرضانه و شخصی که دور از شان این جامعه می باشد و از طرفی در برخورد با مصاحبه ها و اظهارنظرهایی که با شبکه های معاند صورت می پذیرد، ایستاده ایم؛ به جهت آنکه این مصاحبه ها عمدتا در جهت لطمه و بی اعتباری به جامعه بزرگ ورزشی این فدراسیون و همچنین لطمه به ورزش کشور گشته و از سوی دیگر اهداف پشت پرده تمامی شبکه های خارجی معاند به نحوی برنامه ریزی شده و بدون تفکراتی مثبت یا کارشناسی شده واقعی به جهت بهره برداری سو و اهداف سیاسی مغرضانه در ورزش که خود برخلاف مقررات و قوانین داخلی و بین المللی است، موجب خلل و خسارت به حیثیت و اعتبار کشور عزیزمان ایران می گردد.

وی در پایان افزود: مصاحبه با شبکه های معاند با توجه آیین نامه ها و اساسنامه های موجود در فدراسیون و ورزش کشور ممنوع بوده و به جهت ورود خسارت و زیان و توقع جامعه ورزشی از این فدراسیون در حمایت از اعتبار آنان با متخلفین برخورد قانونی و انضباطی و در صورت لزوم قضایی صورت خواهد گرفت.