1403/01/10
میلاد عباس آبادی، قهرمان 105- کیلوگرم قویترین مردان:

مسابقات امسال با سال های قبلی قابل مقایسه نبود/ قویترین مردان در یک سال اخیر انگیزه پیدا کردند

قهرمان دسته 105- کیلوگرم قویترین مردان کشور گفت: هرچند در دوره گذشته هم قهرمان مسابقات شدم، اما تفاوتهای فراوانی بین دوره قبل و مسابقات امسال وجود داشت.

میلاد عباس آبادی درگفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره قهرمانی خود در دو دوره اخیر مسابقات قویترین مردان در دسته 105- کیلوگرم اظهار داشت: در مسابقات دوره قبل در صفادشت قهرمان ایران شدم و در ددلیفت قوی ترین مردان با میله الیکو 15 کیلو رکورد ایران و آسیا را جابه جا کرده و این رکورد را به 370 کیلوگرم رساندم. امسال هم عنوان قهرمانی وزن 105- کیلو را به خود اختصاص دادم.

وی افزود: سال گذشته قرار بود مسابقات در ماه آبان برگزار شود. اما در آن زمان هنوز فدراسیون رئیس نداشت و مسابقات تا دی ماه برگزار نشد. همین مساله فشار فراوانی به ورزشکارانی آورد که برای کم کردن وزن رژیم داشتند و من هم یکی از همین نفرات بودم. اما خدا را شکر مسابقات امسال در تاریخ مقرر و با نظم عالی برگزار شد.

عباس آبادی درباره دیگر عناوین خود در مسابقات کشوری گفت: متولد 27 خرداد 1374 در کنگاور هستم و از 14 سالگی پاورلیفتینگ را شروع کردم. 9 دوره قهرمان پاورلیفتینگ کشور شدم و در سال 1395 قهرمان جوانان جهان شدم. اما متاسفانه در گذشته به ما بها داده نمی شد و با این که در انتخابی های تیم ملی قهرمان می شدم اما باید با هزینه شخصی به مسابقات اعزام می شدم. همین مساله سبب شد که پاورلیفیتنگ را کنار بگذارم.

وی درباره روی آوردن خود به رقابتهای قوی ترین مردان اذعان داشت: در فروردین 97 با بابک غصبانی آشنا شدم و تحت نظر وی در آبان همان سال عنوان سوم قویترین مردان را از آن خود کردم. در سال 2019 در رقابتهای جهانی اوکراین در بین شش نماینده ایران فقط من فینالیست شدم و عنوان پنجم جهان را به خود اختصاص دادم.

قهرمان پانزدهمین دوره مسابقات قویترین مردان قهرمانی باشگاههای کشور درباره این مسابقات که به میزبانی پیشوا برگزار شد، تصریح کرد: از آنجایی که آیتم های مختلفی در رقابت قوی ترین مردان وجود دارد و صدم های ثانیه در این رقابتها تاثیر دارد، داوری مسابقات بسیار دشوار است اما امسال با چیدمان فوق العاده ای که ریاست فدراسیون شکل داد و با حضور پیمان ماهری پور و علی ظرفچی، اشتباهات به حداقل ممکن رسید و هیچ جر و بحث و حاشیه ای اتفاق نیفتاد. تمامی نفرات از نفر اول تا ششم راضی بودند و نتایجی که به دست آمد، ناشی از لیاقت ورزشکاران بود، نه اشتباهات و حواشی.

عباس آبادی درباره جایگاه قویترین مردان در فدراسیون کنونی بیان داشت: پیش از این برای ورزشکاران ارزشی قائل نبودند و حتی یک تی شرت به زور به ورزشکاران می دادند. اما از زمانی که دکترنصیرزاده روی کار آمد و سکاندار فدراسیون شد، شرایط به کلی تغییر کرده است. در طول این سالها هیچ وقت به یاد نمی آورم که هزینه سفر تیم قویترین مردان توسط فدراسیون پرداخت شده باشد اما در فدراسیون فعلی می بینیم چنین اتفاقی افتاده است و همین مساله همه ما را برای ادامه رقابت، باانگیزه تر می کند. همین انگیزه سبب شد که من بعد از چهار سال دوری از پاورلیفتینگ، در لیگ امسال نیز مسابقه بدهم و با تیم بابلسر به نیمه نهایی هم رسیدیم. 

وی در خاتمه اذعان داشت: امیدوارم رقابتهای تلویزیونی قویترین مردان بار دیگر راه اندازی شود و من هم بتوانم در رقابت با ورزشکاران 105+ کیلوگرم عملکرد مناسبی داشته باشم.