1403/01/10
در مجمع عمومی سالیانه هیات بدنسازی و پرورش اندام استان هرمزگان؛

نصیرزاده: از موضع خود درباره مبارزه با دوپینگ کوتاه نمی‌آییم/ هیات هرمزگان در زمینه برگزاری مسابقات موفق عمل کرده است

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دقایقی در مجمع عمومی سالیانه هیات استان هرمزگان به صحبت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در ابتدا با تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان اظهار داشت: آقای امیاری در سه سال اخیر انصافا عملکرد خوبی در ورزش هرمزگان داشتند و همواره حامی هیات بدنسازی هم بوده‌اند.

وی افزود: وضعیت فعلی هیات بدنسازی استان هرمزگان با 10 سال قبل قابل مقایسه نیست. این هیات در سال های گذشته و از زمانی که حسین اخلاقی بر مسند کار قرار گرفته، توانسته در خیلی از زمینه ها به ویژه در برگزاری مسابقات موفق عمل کند. در سال 99 که کمتر استانی توانست مسابقات پرورش اندام را برگزار کند، هرمزگان یک مسابقه باکیفیت را برگزار کرد. در زمینه های دیگر همچون انعکاس اخبار، حمایت از قهرمانان، ایجاد همدلی و وحدت بین اهالی بدنسازی، برگزاری دوره های آموزشی و کسب کرسی‌های ملی نیز هیات هرمزگان موفق عمل کرده است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به «ورزش پاک» شعار همیشگی فدراسیون در زمان حضور خودش تصریح کرد: در زمینه مبارزه با دوپینگ با کسی تعارف نداریم. انتظار دارم همه شما به عنوان سفیران اشاعه ورزش پاک عمل کنید. ما در تمامی مسابقات تاکنون کنترل دوپینگ داشتیم و از موضع خود کوتاه نمی آییم؛ حتی اگر قرار باشد قهرمانی های آسیایی و جهانی ما هم از دست برود چون سلامت ورزشکاران برای ما نسبت به کسب عناوین بین‌المللی در اولویت است.

نصیرزاده با بیان این موضوع که در همه زمینه ها نباید منتظر فدراسیون جهانی باشیم، گفت: با توجه به اینکه بنده توانستم به عنوان نماینده ایران در عضویت هیات اجرایی IFBB باشم، در ایت مدت سعی کردم ایده هایی را مطرح کنم که با اکثر آن ها نیز موافقت شده است. از جمله همین مسابقات کاپ آسیا و مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا که قرار است در اسفندماه به میزبانی کشورمان برگزار شود. ما از طریق مرکز بین‌المللی آکادمی IFBB دوره های مشاوره ورزشی را هم آغاز کردیم و در دو بخش مقدماتی و پیشرفته این دوره ها انجام خواهد شد تا در آینده شاهد بازگشایی دفاتر مشاوره ورزشی هم باشیم.

وی در خصوص حمایت از قهرمانان استان هرمزگان نیز خاطرنشان کرد: قهرمانی مثل محسن پورصابر که قهرمان جهان محسوب می شود، افتخار استان هرمزگان است. رتبه هیات هرمزگان تا چند سال قبل در میان هیات های برتر نبود، اما حالا شاهد هستیم که این استان به جایی رسیده که قهرمان جهان هم دارد. این اتفاق البته کار مسئولان را سخت تر می کند. من از مدیرکل محترم ورزش استان هرمزگان می خواهم از قهرمانان ارزنده ای همچون محسن پورصابر و عقیل مرادی حمایت شود.

گفتنی است؛ ارائه تجهیزات تخصصی پاورلیفتینگ، توجه به ورزش بانوان، استفاده از داوران مچ اندازی، دغدغه هایی در خصوص فیتنس، رسیدگی به امور باشگاه‌ها، نداشتن ساختمان برای هیات، برگزاری مسابقات نچرال و... از دغدغه‌های اعضای هیات هرمزگان بود که رییس فدراسیون به تمامی این سوالات پاسخ داد.