1403/01/10

صحبتهای چهار ملی پوش پاورلیفتینگ ایران قبل از آغاز رقابتهای جهانی نروژ

اعضای تیم ملی پاورلیفتینگ ایران اعزامی به رقابتهای جهانی نروژ با امید کسب بهترین نتیجه خود و کسب جواز رقابتهای world games راهی این مسابقات شده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان که برای حضور در مسابقات جهانی نروژ راهی این کشور شده بود، ساعاتی قبل به نروژ رسید. تیم کشورمان از 4 ورزشکار تشکیل شده است و همگی آنها امید فراوانی دارند تا بهترین عملکرد خود را به جای گذارند.

*امیر اسدالله زاده نماینده 74 کیلوگرم ایران درباره شرایط کیفی خود در این مسابقات گفت: تمرینات خوبی داشته ام و در تمرینات به رکورد 300 کیلوگرم در اسکوآت، 305 کیلوگرم در ددلیفت و 180 کیلوگرم در پرس سینه دست یافتم. پیش از این دو بار در این رقابتها حضور داشته ام که در دوره قبل عنوان چهارم ددلیفت را به خود اختصاص داده ام و در رنکینگ پیش از مسابقات امسال در رده هشتم جای گرفته ام. امیدوارم با استفاده از تجربیات گذشته بتوانم این رتبه را بهبود بخشیده و نتیجه بهتری کسب کنم.

*مصطفی یزدانی نماینده ایران در وزن 105 کیلوگرم این رقابتها درباره شانس خود برای کسب مدال در ددلیفت اظهار داشت: سطح آمادگی مان بد نیست اما چهار هفته قبل دچار مصدومیت شدم. به همین خاطر رکورد گیری نکرده ام اما شرایط فعلی ام بد نیست. آخرین وزنه ای که در تمرینات زده ام 325 کیلوگرم در اسکوات، 210 کیلو در پرس سینه و 350 کیلوگرم در ددلیفت بوده است و امیدوارم در مسابقه، وزنه های سنگین تری بلند کند. سعی می کنم به خصوص در ددلیفت مدال کسب کنم.

وی افزود: با توجه به این که این رقابتها، ورودی مسابقات world games است و آن رقابتها هرچهار سال یک بار برگزار می شود، امیدوارم بتوانم از این فرصت استفاده کرده و جواز حضور در این بازیها را برای ایران به دست آورم.

*در این وزن ایران یک نماینده دیگر نیز دارد. مهرداد اکبری دیگر نماینده ایران در 105 کیلوگرم درباره اهداف خود در نخستین تجربه جهانی خود تصریح کرد:مسابقات نروژ، اولین تجربه جهانی من است و هرچند سطح رقبای من خیلی بالاست، اما سعی می کنم بهترین نتیجه ام را در این رقابتها کسب کنم. در حال حاضر 310 کیلوگرم در اسکوات، 200 کیلو در پرس و 305 کیلو در ددلیفت را ثبت کرده ام و سعی می کنم این رکوردها را در نروژ جابه جا نمایم.

*دیگر نماینده ایران پیمان نژادی است. ملی پوش 120- کیلوگرم ایران درباره تلاش خود برای کسب سهمیه world games خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم. تلاش من این است که سهمیه world games را در نروژ به دست آورم. با توجه به رکوردهایی که در تمرینات به دست آورده ام، در بین ده ورزشکار برتر این رقابتها قرار دارم و امیدوارم در این بین، عملکرد خوبی از خود برجای گذارم.