1403/01/10

برگزاری جلسه هیات اجرایی و کنگره فدراسیون جهانی پرورش اندام/ با میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی جهان 2023 موافقت شد

در جلسه هیات اجرایی IFBB در اسپانیا، با میزبانی ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2023 موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، جلسه هیات اجرایی IFBB روز گذشته در سانتاسوسانا برگزار شد و عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی ایران به عنوان رئیس کمیسیون ورزشهای دانشگاهی IFBB و عضو هیات اجرایی در جلسه حضور داشت. رافائل سانتونخا رئیس IFBB و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی از جمله روسای فدراسیون های قاره ای و نواب رییس فدراسیون جهانی هم در این جلسه حاضر بودند.

در این جلسه عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بعد از معارفه توسط رافائل سانتونخا به عنوان عضو جدید هیات اجرایی اظهار داشت: مسابقات دانشگاهی پرورش اندام ابتدا باید به صورت قاره ای برگزار شود و دو تیم برتر هر قاره در مسابقات جهانی شرکت کنند.

همچنین پیشنهاداتی در حوزه ضددوپینگ نیز از سوی رییس فدراسیون بدنسازی ایران ارائه شد. بعد از صحبت های نصیرزاده این پیشنهاد مورد استقبال اعضای هیات اجرایی قرار گرفت.

همچنین بحث میزبانی ایران در رقابتهای قهرمانی جهان 2023 مورد موافقت اعضا قرار گرفت تا بدین ترتیب کشور ایران بتواند میزبانی این رویداد مهم را برای دو سال دیگر کسب کند. 

بعد از این جلسه کنگره جهانی با حضور نمایندگان همه کشورهای حاضر که 105 کشور بودند، برگزار شد.

رافائل رئیس  IFBB در این جلسه گفت: تلاش می کنیم این مسابقات وارد بازیهای المپیک شود و اولین گام این است که این رقابت در بازیهای قاره ای برگزار شود. از اقدامات مفید اخیر این بود که فدراسیون جهانی پرورش اندام عضو فیزو شد. ما هم کمیسیون ورزشهای دانشگاهی را تشکیل دادیم و عبدالمهدی نصیرزاده را به عنوان رییس این کمیسیون برگزیدیم و قرار است مسابقات دانشگاهی نیز به زودی برگزار شود.

وی در ادامه به سفر به سوییس اشاره کرد که با روسای کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف از جمله با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در آن دیدار کرده بود.