1403/01/28

دیدار رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با سفیر نروژ/ هماهنگی برای اعزام ملی پوشان پاورلیفتینگ صورت گرفت 

در جلسه ای که با حضور رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و سفیر نروژ در محل آکادمی بین المللی  IFBB برگزار شد، طرفین درباره همکاری دوجانبه ایران و نروژ در زمینه بدنسازی و پرورش اندام گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سیگوال هاوگه سفیر نروژ در ایران به همراه کنسول سفارت نروژ با حضور در محل آکادمی بین المللی IFBB در ایران با رئیس فدراسیون بدنسازی ایران، حسن کرباسی دبیر فدراسیون و محمد امیرعظیمی رئیس کمیته باشگاهها دیدار داشتند.

در این دیدار طرفین در خصوص تسهیل در صدور ویزای ملی پوشان پاورلیفتینگ که قرار است حدود بیست روز دیگر در رقابتهای جهانی نروژ شرکت کنند، صحبت کردند و سفیر نروژ در این خصوص قول مساعد داد. در این جلسه همچنین درباره همکاری دوجانبه ایران و نروژ در زمینه بدنسازی و پرورش اندام، به ویژه در بخش آموزش صحبت شد.

عبدالمهدی نصیرزاده در بخشی از صحبت های خود با سفیر نروژ گفت: با توجه به این که پرورش اندام ایران سالهاست قهرمان ایران محسوب می شود و در سطح اول این رشته در جهان قرار دارد، آمادگی داریم تجارب خود را در حیطه بدنسازی و ورزش های قدرتی در اختیار ورزشکاران نروژی قرار دهیم. این جلسه می تواند نقطه شروعی برای این همکاری باشد.

همچنین رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیشنهاد داد که در آینده ملی پوشان پرورش اندام و پاورلیفتینگ نروژ به ایران سفر کرده و با ملی پوشان ایرانی اردوی مشترکی برگزار کنند.

سیگوال هاوگه سفیر نروژ هم خطاب به رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اذعان داشت: امروز متوجه شدم که امکانات بدنسازی و پرورش اندام ایران چقدر خوب است و ایران در شمار قدرتهای پرورش اندام جهان قرار دارد. امیدوارم ملی پوشان پاورلیفتینگ ایران در نروژ مسابقات خوبی را پشت سر بگذارند و بدون مشکل به نروژ رفته و به کشور خود بازگردند.

وی در خاتمه صحبت های خود خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در آینده همکاری های مثبتی داشته باشیم.

در پایان نیز سفیر و کنسول نروژ همراه با مسوولان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران از امکانات آکادمی بین المللیIFBB  در ایران بازدید کردند.