1403/02/01

سلطانی نژاد: نظم و انضباط در تیم ملی حرف اول را می زند/ به دنبال تکرار قهرمانی در آسیا و جهان هستیم

رئیس سازمان تیمهای ملی گفت: تصمیم داریم به صورت ادواری در آینده از همه مربیان خوب خود استفاده کنیم و در اردوی فعلی نیز جمعی از بهترین مربیان را گرد هم آورده ایم.

رضا سلطانی نژاد در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و تربیت بدنی درباره اردوی تیم ملی پرورش اندام اظهار داشت: امروز نخستین روز از اردوی آماده سازی برای مسابقات آسیایی و جهانی بود و نفرات شرکت کننده در اردو از ساعت 9 صبح تمرین خود را آغاز کردند. مربیان نیز بدن ورزشکاران را مورد بازبینی قرار دادند. همچنین آشنایی با مربیان و محیط اردو، گوشزد کردن نکات مهم اردو به ورزشکاران از قبیل نظم، انضباط و اخلاق در داخل اردو، خارج اردو و باشگاههای خودشان و جامعه از دیگر مسائلی بود که در اردوی امروز مطرح شد.

رئیس سازمان تیمهای ملی افزود: همیشه تاکید داشته ایم ورزشکاری که این خصوصیات را نداشته باشد، به درد تیم ملی نمی خورد. در سالهای گذشته نیز نفراتی بوده اند که به دلیل عدم رعایت نظم و اخلاق از تیم ملی خط خورده اند. البته نفرات حاضر در اردوی تیم ملی همگی دارای بهترین اخلاق هستند و همچنان بدنهای آنها نیز در بهترین شرایط قرار دارد.

وی درباره همزمانی مسابقات آسیایی و جهانی و نحوه انتخاب برترین ها برای این دو مسابقه اذعان داشت: این اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده است و به همین خاطر ما حدود 60 ورزشکار را در اردو داریم که این رکورد، بی سابقه است. به همین خاطر تصمیم داریم به صورت ادواری در آینده از همه مربیان خوب خود استفاده کنیم و در اردوی فعلی نیز جمعی از بهترین مربیان را در اردو گرد هم آورده ایم.

سلطانی درباره نحوه انتخاب مربیان تیم ملی تصریح کرد: توصیه من این است که مربیان در امر مربیگری عجله نکنند. ما همه مربیان را زیر نظر داریم و از آنها استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر نیز تلاشمان بر این بوده که نفرات حاضر در اردو را گروهبندی کرده و در اختیار مربیان قرار دهیم تا مربیان مسائل را با یکدیگر چک کنند. خود من هم بر امر مربیان نظارت خواهم کرد و با همه مربیان و ورزشکاران در تماس هستم.

وی درباره شرایط اوزان مختلف تیم ملی گفت: امیدوارم امسال نتایج قابل قبولی در رقابتها به دست آوریم. نفرات حاضر در اردو واقعا خوب هستند. می توانم بگویم که یکی دو تیم ملی در بیرون از این اردو داریم که به تیم ملی دعوت نشده اند. این امر نشان دهنده پشتوانه قوی ما است.  البته در برخی اوزان مثل وزنهای سبک، آمادگی نفرات حاضر در اردو به اندازه 50 درصد آمادگی مورد نیاز برای مسابقات جهانی است و من به مربیان تاکید کرده ام که روی آماده سازی این نفرات بیشتر تمرکز کنند. مطمئن باشید این اتفاق می افتد و نفرات به اوج آمادگی می رسند. زیرا تخصص ما همین است که نفرات را به نحو احسن آماده کنیم.

رئیس سازمان تیمهای ملی درباره پیش بینی خود از نتایج ملی پوشان اذعان داشت: با آنالیزی که از حریفان خارجی داریم، با مربیان صحبت داشته ایم که روی این وزنها بیشتر کار کنیم و به این ترتیب نتایجی بهتر از سالهای قبل بگیریم. همان طور که می دانید ما نزدیک به ده سال است که تمام تیمهایمان قهرمان آسیا و جهان هستند و تلاش مان بر این است که قهرمانی های خود را با نتایجی بهتر تکرار کنیم.