1403/02/01

معرفی مسافران مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در سوئد(بخش اول)/ حسین طالبی؛ قهرمان کاپ جهانی باانگیزه و مدعی

حسین طالبی از اعضای تیم ملی پاورلیفتینگ اعزامی به مسابقات جهانی بدون لوازم سوئد است که پس از قهرمانی در مسابقات کاپ دانشجویان جهان، به دنبال درخشش در رقابتهای جهانی این رشته و در رده جوانان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، حسین طالبی در تیرماه سال جاری در رقابتهای کاپ جهانی به میزبانی لیتوانی با رکورد مجموع 720 کیلوگرم عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد و حالا برای نخستین بار در مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در رده جوانان به میدان می رود. طالبی درباره شرایط تمرینی خود می گوید: با توجه به این که تمریناتی علمی و دقیق را زیر نظر سعید شریفی رئیس کمیته استعدادیابی و دبیر کمیته آموزش انجمن پاورلیفتینگ انجام می دهم، تفاوت چندانی بین رکوردهای تمرینی و مسابقاتم وجود ندارد.

وی درباره مسابقات جهانی با لوازم در سوئد چنین پیش بینی می کند: حدودا 20 نفر در این مسابقات در وزن من حضور  دارند و با توجه به رکوردها حدودا در بین 5 نفر اول جای دارم. به همین خاطر تلاشم این است که روی سکو بروم.

 

اطلاعات و افتخارات این ملی پوش پاورلیفتینگ را از آغاز تا به امروز مرور می می کنیم:

نام: حسین طالبی

تاریخ تولد: 5 خرداد 1377

آغاز ورزش: از سال 1392 با کوهنوردی، دوومیدانی و بدنسازی

آغاز پاورلیفتینگ: 1395

عناوین و افتخارات:

-نایب قهرمانی نوجوانان در وزن 74 کیلوگرم در 1395

-قهرمانی و نایب قهرمانی جوانان کشور در 83 کیلوگرم

-قهرمانی دانشجویان کشور با ثبت رکورد 267.5 در اسکوآت، 167.5 کیلو در پرس سینه، 287.5 کیلو در ددلیفت

-قهرمان کاپ جهانی دانشجویان در لیتوانی در دسته 93 کیلوگرم با مجموع 720 کیلوگرم و کسب طلای اسکوآت و پرس سینه و نایب قهرمانی ددلیفت و طلای مجموع.