1403/01/09
محمدی آذر، قهرمان مچ اندازی معلولان:

معلولیت باید ابتدا از ذهن انسان خارج شود/ خانواده ام نگران ورزش کردن من بودند

نفر چهارم مسابقات جهانی مچ اندازی معلولان گفت: اگر انسان ذهن خود را آماده کند، معلولیت هیچ مشکلی برای انسان ایجاد نمی کند.

حافظ محمدی آذر در گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به مناسبت هفته پارالمپیک اظهار داشت: در سال 1376 در میاندوآب متولد شدم و از سال 1393 فعالیت خود را در رشته مچ اندازی آغاز کردم. دو سال پس از آن نیز در مسابقات کشوری شرکت کردم و از همان زمان به عضویت تیم ملی انتخاب شدم.

وی درباره شرایط معلولیت خود گفت: از هنگام تولد پای راستم از ناحیه پنجه مشکل داشت و این قسمت کمی کوتاه بود. با این شرایط ابتدا به ژیمناستیک روی آوردم و پس از آن نیز به دلیل علاقه به بدنسازی روی آوردم.

محمدی آذر درباره عناوین داخلی و بین المللی خود بیان کرد: در سال 2018 در مسابقات جهانی ترکیه عنوان چهارم جهان را در رقابتهای مچ اندازی معلولان از آن خود ساختم. آخرین عنوانم هم قهرمانی مسابقات مشهد بود. البته امسال مصدوم بودم و شرایط ایده آل برای حضور در رقابتها را نداشتم.

قهرمان مچ اندازی کشور خاطرنشان کرد: البته شرایط معلولیت من اصلا مشخص نبود اما خانواده نگران ورزش کردن من بودند و در ابتدا اجازه نمی دادند فعالیت زیادی داشته باشم. شخصا به خاطر علاقه با انگیزه تمرینات خود را ادامه دادم و در کنار شغل کشاورزی و کار در کنار خانواده، به تمرینات مچ اندازی پرداختم.

محمدی آذر درباره معلولیت و تاثیر آن در زندگی ورزشکاران تصریح کرد: به عقیده من معلولیت باید در ابتدا از ذهن خارج شود و اگر انسان ذهن خود را آماده کند، معلولیت هیچ مشکلی برای انسان ایجاد نمی کند. مساله اساسی این است که انسان انگیزه کافی برای کسب یک موفقیت را داشته باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند.