1403/01/09
نشست رئیس فدراسیون و اعضای کمیته همگانی فدراسیون؛

استعدادیابی در رشته مچ اندازی با کمک کمیته همگانی/ آموزش در مناطق محروم جدی تر دنبال می شود

در نشست ریاست فدراسیون با اعضای کمیته همگانی فدراسیون مقرر شد که برای ترویج مسابقات زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، از قهرمانانی که مایل به توسعه رشته های زیرمجموعه فدراسیون هستند، در آموزش همگانی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نشست عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اعضای کمیته همگانی فدراسیون برگزار شد.

در این نشست رئیس فدراسیون درباره شرایط کنونی ورزش کشور و تاثیر آن بر کمیته همگانی فدراسیون اظهار داشت: در ماههای اخیر تمامی برنامه های ورزشی تحت الشعاع شیوع کرونا در کشور قرار داشت. به همین خاطر لازم است تمامی مصوبات کمیته همگانی با توجه به شرایط کرونایی جامعه لحاظ شود.

در ادامه اعضای کمیته همگانی نظرات و برنامه های خود را رئیس فدراسیون ارائه کردند و پس از بحث و بررسی درباره این نظریات در زمینه آموزش همگانی مقرر شد که مساله آموزش- بالاخص در مناطق محروم- به شکلی جدی مورد توجه واقع شود و در این راه با امضای توافقنامه با قهرمانان رشته های زیرمجموعه بدنسازی و پرورش اندام از شرایط و محبوبیت آنها در جامعه به نحو احسن استفاده کرد.

علاوه بر این تصمیم گرفته شد که برای شناخت استعدادهای رده های سنی پایه، پویش های متعددی در استان های مختلف برای نوجوانان دختر و پسر برگزار شود. به این ترتیب مقرر شد که استعدادیابی رشته مچ اندازی با همکاری کمیته همگانی انجام شده و با توجه به برگزاری مسابقات مچ اندازی آسیا در فروردین سال آینده در تهران، برگزاری مسابقات مختلف در رده های سنی پایه، برای تشکیل تیمهای ملی مچ اندازی در رده های نوجوانان، جوانان و در دو بخش دختران و پسران اقدام شود و استعدادهای برتر از همین حالا با برنامه ریزی برای مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی برسند.

همچنین برگزاری مسابقات آنلاین فیتنس برای دانش آموزان و با توجه به استانداردهای فیتنس چلنج در شهرستان های سراسر کشور، از دیگر برنامه هایی بود که در جلسه در مورد آن گفتگو به عمل آمد.

لازم به ذکر است که رئیس فدراسیون در این نشست درباره مسابقات دسته Beginner به صحبت پرداخت که مخصوص ورزشکارانی است که در رقابتهای جهانی شرکت نکرده اند و رقابتهای جهانی آن در دسته های 70، 80، 90 و 90+ کیلوگرم و رده های قدی 173 سانتی متر، 179 سانتی متر و بالاتر از 179 سانتی متر مسابقه فیزیک برگزار می شود. برگزاری مسابقه در چنین رده هایی، فرصت مناسبی برای استعدادهای جوان کشورمان است تا خود را برای این رقابتها آماده کنند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا این جلسات به شکلی منظم برگزار شده و روند پیشرفت برنامه ها در آن مورد بررسی قرار گیرد.