1403/01/09
پاسخ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به برخی شایعات؛

اعزام تیم به آرنولدکلاسیک به بخش خصوصی واگذار شده/ شکایت از انتشاردهندگان اخبار کذب

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پی انتشار برخی اخبار کذب، در جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را در خصوص اعزام تیم به مسابقات آرنولدکلاسیک اسپانیا ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در پی انتشار گزارشی در یکی از پایگاههای خبری در خصوص لیست نفرات اعزامی به رقابت های آرنولد کلاسیک اسپانیا، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام توضیحات زیر را ارائه می کند:

1- همانطور که جامعه پرورش اندام آگاه است، هر ساله این مسابقات برگزار می شود، اما این مسابقات جزو اعزام های اولویت دار فدراسیون نبوده و بر همین اساس فدراسیون طبق تفاهم نامه ای که با گروه سرمایه گذاری تناسب به امضا رسانده، این اعزام را برون سپاری کرده است. نقش فدراسیون در خصوص این اعزام، نظارتی و حمایتی است.

2- با توجه به تفاهم نامه امضا شده، در خصوص اعزام ورزشکاران و نفرات همراه گروه سرمایه گذاری تناسب پاسخگو خواهد بود و این آمادگی را دارد که در رابطه با نفرات اعزامی توضیحات لازم را ارائه کند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که مسابقات آرنولد کلاسیک چندین رشته ورزشی را در خود جای داده و شکل یک فستیوال به خود گرفته است. حتی در سال های گذشته تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها بیش از بازی های المپیک بوده است. نمایشگاههایی نیز در حاشیه این مسابقات برگزار می شود که برخی افراد اعزامی برای بازدید از این نمایشگاهها و تبادل اطلاعات در زمینه های صنعت تجهیزات ورزشی، مکمل ها و مدیریت برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی به محل رقابت ها سفر خواهند کرد.

3- در بخشی از گزارش منتشر شده، اشاره شده که رییس فدراسیون و همسر وی در لیست اعزامی قرار دارند که این مساله کاملا کذب بوده است. حتی در لیستی که برای تزریق واکسن نیز به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام شده، نام این دو نفر و البته رییس امور استان های فدراسیون وجود ندارد. دوستان می توانند از فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این خصوص استعلام کنند.

4- همچنین ادعای دیگری مبنی بر سودجویی در بحث تزریق واکسن و گرفتن پول از افراد مطرح شده که این موضوع نیز قویا تکذیب می شود و اگر کسی مستندی در این خصوص دارد، فدراسیون از آن استقبال می کند.

5- متاسفانه مطرح شدن چنین صحبت هایی صرفا در جهت تخریب فدراسیون و تشویش اذهان عمومی بوده است. بر همین اساس امروز وکیل فدراسیون از این پایگاه خبری به خاطر انتشار اخبار کذب و بی پایه و اساس شکایت کرده و نتیجه این شکایت نیز به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

6- در پایان بار دیگر تاکید می شود نقش فدراسیون در اعزام تیم به مسابقات آرنولدکلاسیک اسپانیا نظارتی و حمایتی است. تمامی هزینه های این اعزام توسط اسپانسر و خود افراد تامین شده و فدراسیون نیز در صورت لزوم برای حمایت از بخش خصوصی حمایت های خود را خواهد داشت.