1403/01/10

عبدالوند: با استفاده از امتیاز میزبانی می توانیم سال آینده قهرمان مچ اندازی آسیا شویم/ اولین اعزام بانوان یک حرکت رو به جلو بود

قهرمان سابق مچ اندازی ایران و آسیا گفت: با استفاده از امتیاز میزبانی می توانیم در مسابقات مچ اندازی آسیایی 2022 قهرمان شویم.

مهدی عبدالوند در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حضور ملی پوشان ایران در رقابتهای مچ اندازی قهرمانی آسیا در قزاقستان اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و محدودیت هایی که کرونا برای مسابقات ورزشی ایجاد کرده بود، طبیعی بود که شرایط رقابت ها مثل گذشته نباشد. ما باید به جنبه های مثبت این رقابت ها برای کشورمان اشاره کنیم؛ از جمله استارت حرکت بانوان ایران در مچ اندازی آسیا که تا قبل از این اتفاق نیفتاده بود. علاوه بر این، حضور اعضای تیم در یک میدان بین المللی و نزدیک شدن ارتباط مسئولان فدراسیون و کمیته مچ اندازی با مسئولان کنفدراسیون آسیا که سبب اعطای میزبانی سال آینده به ایران شد، از دیگر جنبه های مثبت این رقابت ها بود.

قهرمان سابق مچ اندازی ایران و آسیا درباره اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2022 به ایران خاطرنشان کرد: سال آینده کار دشوارتر از امسال خواهد بود زیرا با پایان کرونا، تیمهای بیشتری می توانند در مسابقات حضور داشته باشند. از طرف دیگر ما هم با تیمی کامل در رقابتها شرکت می کنیم. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، نفرات ما کار دشواری برای اعزام به رقابتهای خارجی دارند، اما میزبانی ایران سبب می شود که هم از نظر روحی، شرایط ملی پوشان بهتر و قوی تر باشد و هم در تمامی وزنها شانس درخشش در مسابقه ها را داشته باشیم. فکر می کنم در سال آینده می توانیم با حدود 80 ورزشکار در رقابتها شرکت کنیم.

وی درباره نیازهای مچ اندازی در فاصله مسابقات سال جاری تا رقابتهای سال آینده تصریح کرد: بسیاری از قهرمانان ما نیازهای آموزشی دارند و وقتی با تمام این مشکلات صاحب عنوان می شوند، مشخص است که اگر ایرادات فنی آنها برطرف شود، می توانند عملکرد بهتری از خود به جای بگذارند. به همین خاطر لازم است که سمینارهای آموزشی برای قهرمانان کشورمان برگزار شود. 

عبدالوند در خاتمه گفت: ضمن تشکر از ریاست فدراسیون به خاطر توجه به مچ اندازی و گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا، از ایشان می خواهم که از مچ اندازی حمایت بیشتری داشته باشد. ما قهرمانانی داریم که سطحشان از آسیا بالاتر است و می توانند نتایج درخشانی کسب کنند. در حال حاضر کشوری مثل قزاقستان در دنیا قهرمان است و به همین خاطر شاید در شرایط مساوی حریف این تیم نباشیم اما امتیاز بزرگ ایران در مسابقات سال آینده، تعداد کامل نفرات است و با استفاده از این پوئن، ایران می تواند قهرمان آسیا شود.