1403/01/10

رهنماییان: انتخابی پابرجاست، اما به شکل متمرکز در استان تهران برگزار می شود/ باید دو تیم برای آسیایی و جهانی معرفی کنیم

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مسابقات انتخابی طی روزهای 17 تا 21 شهریورماه در تمامی رشته ها و به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

حسن رهنماییان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره جلسه امروز کمیته فنی در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اظهار داشت: جلسه امروز در محل فدراسیون با حضور دبیر فدراسیون، اعضای کمیته فنی، رئیس کمیته داوران و نماینده کمیته فیزیک برگزار شد. در این مدت تلاش بر این بود که از ستاد کرونا مجوزهای لازم گرفته شود تا بتوانیم مسابقات را طبق همان برنامه قبلی در کرمان و شیراز برگزار کنیم. با این حال شرایط خاصی که کرونا در کشور به وجود آورده، باعث شد تصمیم جدیدی بگیریم.

وی افزود: در پایان جلسه امروز که با بحث های جدی و طولانی همراه بود، مقرر شد که مسابقات انتخابی طی روزهای 17 تا 21 شهریورماه در تمامی رشته ها از جمله پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار در استان تهران برگزار شود. البته به دلیل عدم اعزام در بخش های جوانان و پیشکسوتان، رقابتهای این دو دسته انجام نخواهد شد.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره تعداد نفرات هر استان در این مسابقات اذعان داشت: همه استانها می توانند حداکثر با 15 ورزشکار در رقابتها شرکت کنند که این تعداد در مورد استان تهران 30 نفر است. ضمنا همه استانهای شرکت کننده موظفند که نفرات منتخب خود را تا آخر وقت اداری روز 13 شهریور معرفی نمایند.

رهنماییان درباره نحوه انتخابات نفرات برتر برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی تصریح کرد: در واقع ما به شکل مسابقه به این رقابت انتخابی نگاه نمی کنیم و این رقابت حکم همان بازبینی را دارد. داوران در همان جا نفرات اول تا ششم را معرفی می کنند و کمیته فنی نیز نفرات مدنظر خود را به فدراسیون معرفی خواهد کرد. . البته کمیته فنی تصمیم دارد که دو تیم جداگانه معرفی کند تا یکی از این تیمها در مسابقات جهانی و دیگری در رقابتهای آسیایی حضور پیدا کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه رقابت انتخابی به شکل محدودتر برگزار می شود، طبیعتا در این مسابقات به نفرات برتر حکم و مدال اهدا نخواهد شد.