1403/01/09
برگزاری کنگره کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در قزاقستان؛

ایران میزبان بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در سال 2022 شد/ ابقای "جیم بک" به عنوان رییس AAF

با رای گیری صورت گرفته در کنگره کنفدراسیون مچ اندازی آسیا، ایران به عنوان میزبان بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در سال 2022 معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کنگره کنفدراسیون مچ اندازی آسیا(AAF) در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان امروز با حضور رییس و دبیرکل AAF و نمایندگان کشورهای آسیایی از جمله ایران برگزار شد. عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون ایران، رضا سلطانی نژاد رییس سازمان تیم های ملی، شاه محمدیان نایب رییس بانوان فدراسیون و عزت رجبلو رییس کمیته مچ اندازی ایران در این نشست حاضر بودند.

در ابتدای این کنگره «دی جیم بک» رییس کنفدراسیون آسیا با خوشامدگویی به تیم های شرکت کننده در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در آلماتی، گفت: مچ اندازی در گذشته یک ورزش محلی بود، اما حالا با افتخار می توانیم بگوییم که حضور این رشته در پارالمپیک تقریبا قطعی شده و در فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی(فیزو) نیز به رسمیت شناخته شده است. روز به روز گسترش این رشته بیشتر می شود و با توجه به رشد و فراگیری و طرفداران پرشمار، امیدواریم مچ اندازی به بازی های قاره ای نیز راه پیدا کند.

در ادامه کنگره و بعد از ارائه گزارش عملکرد از سوی دبیرکل AAF، انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا برگزار شد که «جیم بک» قرقیزستانی با رای اعضا توانست برای 4 سال آینده نیز ریاست این کنفدراسیون را برعهده بگیرد.

در بخش پایانی کنگره نیز، انتخاب میزبان دوره های بعدی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در دستور کار قرار گرفت. برای سال 2022 کشورهای ایران و ازبکستان کاندیدای میزبانی بودند که با توجه به رایزنی های صورت گرفته از سوی مسئولان کشورمان و پس از رای گیری انجام شده، ایران این میزبانی را برعهده گرفت.

بدین ترتیب کشور ایران رسما به عنوان میزبان بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در سال 2022 معرفی شد. همچنین میزبانی این مسابقات در سال 2023 به ازبکستان و در سال 2024 به تاجیکستان سپرده شد.

گفتنی است؛ بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در فروردین ماه سال 1401 به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در تمامی رده های سنی از جمله نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و در رده معلولین و در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار می شود.