1403/01/09
قاسمی، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان:

رقابت نزدیک نشان دهنده سطح بالای جام باشگاههای جهان بود/ خوزستان در لیگ های دیگر هم تیمداری می کند

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان گفت: کیفیت مسابقات جام باشگاههای پاورلیفتینگ جهان را می توان در رکوردهای ورزشکاران مشاهده کرد.

اردوان قاسمی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره کیفیت مسابقات پاورلیفتینگ باشگاههای جهان اظهار داشت: من خودم از نزدیک این مسابقات را تماشا کردم. معتقدم سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و چندین قهرمان جهان در این رقابتها شرکت داشتند. حضور نفراتی از اوکراین به همراه ورزشکاران کشورمان که همگی کیفیت بالایی داشتند، شرایط مسابقات را به حدی بالا برده بود که فاصله تیم اول و سوم تنها یک امتیاز بود.

وی افزود: ما پیش از این، در سال 1392 مسابقات آسیایی را در اهواز برگزار کرده بودیم. در این مدت تکنولوژی پیشرفت کرده و قطعا شرایط میزبانی رقابتها می توانست از زمان میزبانی ما بهتر باشد. همین اتفاق هم افتاد و رقابتها مطابق با استانداردهای جهانی برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان درباره تعداد تیمهای شرکت کننده در این مسابقات اذعان داشت: مهمترین مساله کیفیت ورزشکاران و تیمهای شرکت کننده است و بهتر این است که به جای زیاد بودن تیمها، تعداد آنها محدود باشد ولی در عوض، سطح رقابتها با حضور چهره های بین المللی بالاتر برود. البته نباید فراموش کنیم که پروتکل های محدودکننده مربوط به کرونا در تعداد تیمها تاثیر منفی گذاشت. اما کیفیت را می توان در رکوردها دید. در رشته ای مثل پاورلیفتینگ کیفیت و میزان رکوردها مهم است که این مساله را در دسته فوق سنگین همین مسابقات به عینه شاهد بودیم.

قاسمی در این باره که مدیران باشگاهها و روسای هیات ها در قبال اهداف فدراسیون در تداوم مسابقات لیگ چه وظیفه ای دارند، تصریح کرد: در حال حاضر شکل گیری مسابقات لیگ داخلی کشور نیز کار بزرگی بوده است و لازم است از ریاست فدراسیون بابت انرژی که برای شکل گیری مسابقات لیگ ایران و رقابتهای بین المللی باشگاههای جهان گذاشت تشکر کنم. یادم می آید دکتر علی نژاد، معاون وزیر ورزش در مجمع فدراسیون گفت رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با چنان سرعتی پیش می رود که نه دوستان به ایشان می رسند و نه دشمنان. با همین تلاش ها بود که چنین رقابتهایی شکل گرفت و لازم است که من و دیگر مدیران نیز کمک کنیم تا فدراسیون در جایگاه واقعی خود بماند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان درباره تاثیر مسابقات لیگ در رشد پاورلیفتینگ در کشور بیان کرد: بحث اقتصادی از موضوعات اصلی ورزش است و شکل گیری لیگ و کسب درآمد چنان تاثیری در مسابقات پاورلیفتینگ می گذارد که قطعا از این پس نفرات بیشتری به این رشته روی می آورند. به طوری که اگر در گذشته در استان خوزستان در یک وزن سه،چهار نفر برای قهرمانی یک وزن تلاش داشتند، تا چندی بعد و با تثبیت رقابتهای لیگ، این تعداد در هر وزن به ده، پانزده مدعی خواهد رسید.

وی درباره موضع هیئت بدنسازی خوزستان در برابر شکل گیری لیگهای مختلف و احتمال تیمداری این هیئت در رشته های مختلف زیرمجموعه فدراسیون گفت: قطعا هیئت بدنسازی و پرورش اندام خوزستان چنین دیدگاهی را دارد که در رقابتهای لیگ های مختلف حضور پیدا کند و حتی در ادوار بعدی لیگ پاورلیفتینگ میزبانی را عهده دار باشد، اما این مسائل نیازمند تعامل هیئت بدنسازی و فدراسیون است. به هر حال طبیعی است که برای تحقق این اهداف نیاز به همکاری تمامی نهادهای سیاسی و ورزشی است که در صورت هماهنگی های لازم، شرکت های اقتصادی نیز به عرصه تیمداری در لیگهای مختلف ورود می کنند و در این صورت در رقابتها شرکت می کنند.

قاسمی در خاتمه اظهار کرد: خداوند به ما سلامتی داده که خدمت کنیم. با توجه به توانمندی ها و ظرفیت فدراسیون، لازم است که همه بزرگان بدنسازی و پرورش اندام نیز به فدراسیون کمک کنند. باید در راه پیشرفت این رشته از خودمان بگذریم، حوصله و تحمل ما زیاد باشد و اگر اتفاقی علیه کسی رخ داد، تلاطم ایجاد نکند. به اهداف فدراسیون توجه کنیم و تلاش کنیم در این مسیر پیش برویم.  از قدیم گفته اند: برای همسایه ات چراغ بخواه، خانه خودت هم روشن خواهد شد.