1403/02/05
مهرداد ظفری، قهرمان دسته 59- کیلوگرم جام باشگاههای جهان:

حضور لیفترهای خارجی مطرح، سطح مسابقات را بالا برده بود/ می توانستم 20 کیلوگرم بیشتر هم رکورد بزنم

نفر اول وزن 59- کیلوگرم مسابقات پاورلیفتینگ باشگاههای جهان گفت: اگر دنبال رکورد شخصی بودم، وزنه هایم در مجموع بیست کیلو بالاتر ثبت می شد.

مهرداد ظفری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ باشگاههای جهان اظهار کرد: پس از مسابقات جهانی بلاروس با تمام توان برای مسابقات مختلف پاورلیفتینگ تمرین کردم. از همان زمان آمادگی خود را حفظ و کاملا آماده حضور در لیگ داخلی و رقابتهای باشگاههای جهان بودم.

وی درباره شرایط کیفی مسابقات و حضور تیمهای خارجی در این رقابتها گفت: سطح مسابقات بسیار خوب بود و رقابت ها هم با نظم بسیار خوبی برگزار شد. ضمن این که کشورهای صاحب سبکی مثل اوکراین و مغولستان در این مسابقات شرکت کرده بودند که کیفیت رقابتها را بالا برده بودند. در مجموع با حضور رقبای ایرانی که در لیگ کشوری با آنها مسابقه داده بودیم و نفرات خارجی باکیفیت، سطح رقابتها بالا رفته بود.

نفر اول وزن 59- کیلوگرم مسابقات پاورلیفتینگ باشگاههای جهان درباره رکورد مجموع 535 کیلوگرم که در این مسابقات برجای گذاشت، تصریح کرد: ورزش ما ورزشی رکوردی هست و رکورد ثبت شده توسط من هم یکی از پنج رکورد برتر دنیا در فدراسیون جهانیIPF  است. در این مسابقات نتیجه تیمی مهم بود و من هم در خدمت تیم بودم. اما اگر دنبال رکورد شخصی بودم، وزنه هایم در مجموع بیست کیلو بالاتر ثبت می شد.

ظفری در ارتباط با رکوردهای شخصی خود اذعان داشت: در حال حاضر رکوردهای شخصی من که رکورد ایران هم محسوب می شود ۲۰۲.۵ در اسکوات، ۱۳۰ کیلوگرم در پرس سینه و ۲۲۵ کیلوگرم در ددلیفت است.

وی درباره آینده رقابتهای باشگاههای جهان و بهبود کیفیت مسابقات در آینده خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات بسیار عالی بود و هیچ کمبود خاصی در این رقابتها دیده نمی شد. البته به نظر من باید در سالهای آینده تیمهای بیشتری وارد این مسابقات شوند تا رقابتها سطح کمی و کیفی بالاتری نسبت به اولین دوره مسابقات داشته باشد.

ورزشکار تیم ملی حفاری ایران درباره نقش لیگ داخلی در رشد پاورلیفتینگ ایران بیان کرد: لیگ پاورلیفتینگ باعث رونق مالی و بهبود شرایط معیشتی ورزشکاران می شود. وقتی ورزشکاران بدون مشکل به این رشته بپردازند، باعث تشویق جوانان و روی آوردن به سمت این ورزش خواهد شد.

ظفری در خاتمه گفت: لازم می دانم از مسولان تیم ملی حفاری ایران، عباس ملا، اردوان قاسمی و برادران حسین پور  سپاسگزاری کنم. همچنین کمال تشکر را از مربی خودم مصطفی سلیمانی دارم که در طول سالیان ورزش من، از جان و دل مایه گذاشت.