1403/02/06
در گفت و گو با اولین شماره ویژه نامه فدراسیون بدنسازی؛

ارزشمند: عصر جدیدی در مدیریت فدراسیون آغاز شده است/ دور از حاشیه و هیاهو خودم را آماده می کنم

اوورال مسابقات جهانی 2019 فجیره گفت: نقطه قوت فدراسیون همین است که قهرمانان، کارشناسان و افراد دلسوز را در کنار هم نگه دارد و از تجربیات آنها استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مهدی ارزشمند با تجربه یک دهه حضور در مسابقات بین المللی و کسب عنوان قهرمانی رقابتهای آسیایی و جهانی، بهتر از سایرین می تواند شرایط کنونی فدراسیون و مسابقات برگزار شده در آن را مورد بررسی قرار دهد.  

گفتگوی ویژه نامه فدراسیون بدنسازی و پرروش اندام را با این قهرمان و اوورال مسابقات جهانی 2019 فجیره در ادامه می خوانید:

* مهدی ارزشمند برای جامعه پرورش اندام شناخته شده است و نیاز به معرفی ندارد، اما دوست داریم برخی از سوابقتان را از زبان خودتان بشنویم.

سال 2013 در قهرمانی جهان که در بانکوک برگزار می شد، مدال طلا گرفتم. در سال 2018 در رقابتهای آسیایی مغولستان به عنوان کاپیتان تیم ملی قهرمان شدم و یک سال بعد در رقابت های آسیایی چین هم طلا گرفتم. در سال 2019 هم در رقابتهای جهانی فجیره عنوان قهرمان قهرمانان را از آن خود ساختم.

* در رقابتهای قهرمانی کشور کیش به عنوان مربی حضور داشتید. با توجه به تجربه ای که از حضور در رقابتهای داخلی و خارجی داشتید، سطح کیفی این رقابتها را چگونه دیدید؟

با توجه به شرایط ماههای اخیر و اوج گیری کرونا، هیچ استانی شرایط مناسبی برای برگزاری مسابقات کشوری نداشت. به همین خاطر انتخاب کیش به عنوان میزبان رقابتها، انتخاب مناسبی بود. در مجموع با توجه به این که نخستین رقابتی بود که در دوران ریاست دکتر نصیرزاده برگزار می شد، به نظر من فدراسیون نمره قبولی دریافت کرد. البته شلوغ بودن وزنها و ترافیک شرکت کنندگان هر وزن، کمی در برگزاری منظم مسابقات اختلال ایجاد می کرد، اما قطعا اگر با همین روال پیش برویم، نقاط ضعف را شناخته و آن ها را برطرف می سازیم.

* برای شرکت در استیج رقابتهای آسیایی و جهانی 2021 هم استارت زدید؟

ورزشکار پرورش اندام نمی تواند در سه مسابقه پشت سر هم شرکت کند و اگر این کار را کند، قطعا در یکی دو رقابت نمی تواند در اوج و نقطه پیک تمرینی خود باشد. ما باید روز 15 آبان در استیج رقابتهای جهانی باشیم و این امر نیازمند 12 تا 15 هفته آماده سازی مداوم دارد. پس باید تا قبل از ماه هشتم سال برنامه های خود را انجام دهیم. از آنجایی که باید در تمامی انتخابی ها شرکت کنیم، من از 15 فروردین استارت زدم.

* برنامه های تان برای رقابتهای پیش روی تیم ملی چیست؟

در حال حاضر اولویت من هم مثل سایر ورزشکاران، حضور در انتخابی تیم ملی و متعاقب آن، شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی است. آنهایی که به شکل حرفه ای به این رشته می پردازند می دانند که یک خطای کوچک یا یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی توانایی های انسان را از بین می برد. به همین خاطر نمی توان با توجه به نتایج و سوابق قبلی، پیشاپیش خود را پیروز دانست. با این حال به آینده خوش بین هستم و دور از حاشیه و هیاهو کار خودم را انجام می دهم.

* در آخر به عنوان یک قهرمان باتجربه بگویید که شرایط فعلی فدراسیون را چطور می بینید؟

هر دوره ای نیازمند تحول است. همان طور که زمانی آدمها با چرتکه کار می کردند و الان ابررایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. امروز هم عصر جدیدی در مدیریت فدراسیون آغاز شده است. ضمن احترام به فدراسیون قبلی به این نکته اشاره کنم که هرچند در حد وسع خود، کارها را انجام می دادند اما همواره با مشکل کمبود پول و منابع مالی روبه رو بودند. در حال حاضر فدراسیون جدید با راهکارهایی جدید آمده و سبب شده که عده زیادی از قهرمانان، کارشناسان و افراد دلسوز در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این نمونه ای از مدیریت مدرن است که بهترین نفرات در کنار هم جمع شوند و آنها با توجه به اهداف مدیریت، در مسیری واحد قرار بگیرند. فکر می کنم نقطه قوت فدراسیون همین است که این نفرات را در کنار هم نگه دارد و از تجربیات آنها استفاده کند.