1403/02/01

آگاهی: تلاش ما بالا بردن سطح علمی و تخصصی داوران است/ کلاس های داوری در سه روز برگزار می شود

رییس کمیته داوران پرورش اندام گفت: امیدوارم در جلسات بعدی بتوانیم از حضور اساتیدی همچون امید جبلی و علی تبریزی هم استفاده کنیم.

یحیی آگاهی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با برگزاری جلسه کمیته داوران پرورش اندام با حضور مسئولان و کارشناسان اظهار داشت: نشست امروز سه، چهار موضوع اصلی داشت که البته بیشتر به موضوع آموزش داوری مربوط می شد. یکی از پیشنهادات این بود که کلاس های داوری که تاکنون در یک روز برگزار می شده و از نظر خیلی از کارشناسان کم بازده هم بوده، در سه روز برگزار شود.

وی افزود: با طولانی تر شدن زمان کلاس های داوری هم در بخش آناتومی و هم در بخش تخصصی می توان بحث های مفصل تر و کاملتری را آموزش داد. یکی از بحث های دیگر به اساتید داوری مربوط بود که تاکید همگان بر این بود اساتید آکادمیک در بخش آناتومی تدریس کنند و در بخش تخصصی داوران با رزومه قابل قبول مدرس باشند. همچنین در خصوص سرفصل های دوره های داوری بحث شد. برخی از سرفصل ها به داوری اضافه شده که باید در کلاس های درجه یک، دو و سه آموزش داده شود. البته که داوری فیتنس چلنج کاملا جدا و تخصصی خواهد بود.

رییس کمیته داوران پرورش اندام همچنین عنوان کرد: در مجموع جلسه خیلی خوبی بود که در خصوص مسابقات پیش رو هم در آن بحث و بررسی صورت گرفت. قرار بر این شد 10 روز قبل از مسابقات انتخابی تیم ملی با برنامه ریزی کمیسیون داوران تمامی داوران بین المللی در یک سمینار یک روزه شرکت کنند. تلاش ما بالا بردن سطح علمی و تخصصی داوران است.

آگاهی در پایان گفت: از تمامی مسئولان و کارشناسانی که در این نشست حاضر بودند، تشکر می کنم. به جز مسئولان کمیسیون داوران و مسئولان انستیتو، آقای پیمان نادری از داوران بین المللی هم در جلسه حاضر بودند. همچنین از آقایان امید جبلی و علی تبریزی هم دعوت صورت گرفته که فکر می کنم به خاطر مشکلات شخصی در این نشست حضور نداشتند. امیدوارم در جلسات بعدی بتوانیم از حضور این اساتید هم بهره ببریم.