1403/01/30
شکری، قهرمان دسته 93- کیلوگرم جام باشگاههای جهان:

کیفیت مسابقات و شرایط میزبانی ارومیه فوق العاده بود/ با انتخاب وزنه های دقیق مربیان قهرمان شدم

عضو تیم نیروی زمینی ارتش و نفر اول دسته 93- کیلوگرم پاورلیفتینگ باشگاههای جهان گفت: حدود هفت ماه پیش دچار مصدومیت ACL شدم و تنها به خاطر نیاز تیم، در این مسابقات شرکت کردم.

محمدرضا شکری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره نتایج خود در وزن 93- کیلوگرم رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان اظهار کرد: پیش از این در رقابتهای جوانان شرکت کرده بودم و می دانستم در این وزن باید با مهدی طهماسبی رقابت کنم. می دانستم رقیبم اوورال ایران و از ستاره های آسیا است و حتی برایم افتخار بود که با ایشان عکس بگیرم. به همین خاطر انتظار نداشتم در این وزن اول شوم.

وی افزود: ایشان از لحاظ فنی و اخلاقی نمونه هستند. اما با وزنه های دقیقی که مربیان برایم انتخاب کردند و آنالیز دقیق رقبا و وزنه ها توانستم عنوان اول این وزن را بالاتر از رقبا از آن خود سازم.

عضو تیم نیروی زمینی ارتش درباره رکوردهای خود پیش از این مسابقات و رکوردهایش در ارومیه گفت: پیش از این در دسته 83 کیلوگرم به رکورد 290 کیلوگرم در اسکوات، 290 کیلوگرم در ددلیفت و 180 کیلوگرم در پرس دست یافته بودم. البته حدود هفت ماه پیش دچار مصدومیت ACL شدم و تنها به خاطر نیاز تیم، در این مسابقات شرکت کردم. به همین خاطر با هفتاد درصد آمادگی در این رقابتها حضور یافتم و به رکورد 315 کیلوگرم در اسکوآت، 195 کیلوگرم در پرس و 300 کیلوگرم در ددلیفت دست پیدا کردم.

ور درباره تدارکات تیم نیروی زمینی ارتش قبل از شروع مسابقات جام باشگاههای جهان اذعان داشت: تیم ما در رقابتهای لیگ در یکی دو وزن ضعیف بود و به همین خاطر پس از کنار رفتن رقبا در مرحله گروهی، نفرات آن تیمها را جایگزین نفرات خودمان کردیم و به این ترتیب شرایطمان نسبت به مرحله گروهی لیگ بهبود پیدا کرد. خود من هم از ملی حفاری ایران پیشنهاد داشتم اما وقتی دیدم مربی خودم می خواهد تیمی برای مسابقات آماده کند، تصمیم گرفتم برای ایشان مسابقه بدهم.

شکری درباره رقابت فشرده با تیم ملی حفاری و نماینده اوکراین برای قهرمانی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در تیم خود داده بودیم، امید داشتیم که ملی حفاری را جا گذاشته و قهرمان مسابقات شویم. اما رقابت فشرده در بالای جدول سبب شد که ملی حفاری با 51 امتیاز قهرمان شود و نیروی زمینی ارتش با 50 امتیاز در جایگاه سوم مسابقات قرار گیرد.

عضو تیم نیروی زمینی ارتش در خاتمه درباره کیفیت رقابتهای باشگاههای جهان خاطرنشان کرد: کیفیت مسابقات عالی بود و رقابتها بدون حاشیه برگزار شد. از لحاظ سخت افزاری نیز همه چیز فوق العاده بود و شرایط اسکان تیمها و همچنین تجهیزات مسابقات، هیچ اشکالی در میزبانی ارومیه وجود نداشت.