1403/01/10

طاهرلو: برای درخشش در جام باشگاههای جهان انگیزه بالایی داریم/ برگزاری لیگ اتفاق فوق العاده ای برای پاورلیفتینگ بود

ورزشکار دسته 66 کیلوی تیم پاورلیفتینگ نیروی زمینی ارتش گفت: هشت سال است که کسی رکورد جوانان کشور را نشکسته است، اما امیدوارم این کار را در ارومیه انجام دهم.

امیرحسین طاهرلو در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط تیم نیروی زمینی ارتش برای حضور در رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان اظهار کرد: ترکیب کنونی تیم ما بسیار قوی است. پس از رقابتهای باشگاههای کشور، چند نفر به تیم ما اضافه شدند و به این ترتیب با حضور نفرات قدیمی و جدید تیم و کادرفنی توانایی که داریم، امید زیادی داریم که عملکرد فوق العاده ای در این رقابتها داشته باشیم و حتی برخلاف مسابقات لیگ، ملی حفاری را هم جا بگذاریم.

وی افزود: البته در ورزش هیچ وقت نمی توان به صورت قطعی نتیجه را پیش بینی کرد. مثلا ممکن است در همین مسابقات، یک ورزشکار به خاطر خطا از مسابقه حذف شود و این مساله شرایط تیم او را تغییر می دهد، اما تمام نفرات تیم ما برای کسب بهترین نتیجه خود به این مسابقات می آیند.

عضو تیم نیروی زمینی ارتش درباره سوابق خود گفت: متولد 30 آذر1377 در همدان هستم و تا قبل از ورود به پاورلیفتینگ به رشته هایی چون فوتبال و کشتی می پرداختم. اما از سال 1397 وارد پاورلیفتینگ شدم و در همان سال تنها با اختلاف 100 گرم عنوان قهرمانی کشور را از دست دادم و دوم شدم. طی چهار سال اخیر 2 بار عنوان اوورال کشور را از آن خود کردم و دوبار نیز نفر دوم مسابقات کشوری شدم.

طاهرلو درباره انگیزه خود برای شکستن رکورد کشور اذعان داشت: رکورد لیفت در بخش جوانان هشت سال پیش توسط محمدرضا احمدی کسب شد و تا امروز کسی موفق به شکستن آن نشده است. از ابتدای برگزاری مسابقات لیگ کشور تاکنون، پیشرفت چشمگیری داشته ام و امید زیادی دارم که رکورد خود را بشکنم. همچنین تلاش من این است که رکورد جوانان را نیز شکسته و آن را به نام خود، ثبت کنم.

وی درباره برگزاری مسابقات لیگ داخلی و رقابت های باشگاههای جهان تصریح کرد: برای ورزشکارانی که از ورزش، درآمد نداشتند، حضور در لیگ اتفاقی فوق العاده بود و شکل گیری لیگ عاملی شد تا این نفرات به آن جذب شده و برای حضور در لیگ تلاش کنند. در عرصه بین المللی هم شرایط به همین شکل است و ورزشکاران انگیزه فراوانی دارند تا در جام باشگاههای جهان حضور پیدا کنند.

عضو تیم نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد:  پس از روی کار آمدن فدراسیون کنونی، شرایط رشته های مختلف فدراسیون به کلی تغییر کرد. قبلا فقط سالی دو بار مسابقات کشوری برگزار می شد که به نفرات برتر هم فقط حکم و مدال داده می شد. اما در حال حاضر رقابتهای مختلف در رشته های مختلف برگزار می شود. امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند و فدراسیون همچنان شرایط را به گونه ای فراهم سازد که جوانان فرصت کنند در رشته های مختلف بدرخشند.