1403/01/10

ساکی: جام باشگاههای جهان یکی از بهترین مسابقات تاریخ پاورلیفتینگ ایران خواهد بود/ در ارومیه دنبال رکوردشکنی هستم

ورزشکار وزن 125+ کیلوگرم تیم پاورلیفتینگ نیروی زمینی ارتش گفت: لیگ عاملی می شود که ورزشکاران پاورلیفتینگ کمتر به سراغ دارو رفته و  پاک تر از همیشه در مسابقات شرکت کنند.

شهرام ساکی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط کیفی مسابقات لیگ پاورلیفتینگ و حضور در این رقابت ها با تیم نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: وقتی رقابتهای لیگ پاورلیفتینگ را شروع کردیم، انتظار نداشتیم که سطح کیفی مسابقات تا این اندازه بالا باشد. من خودم پیش از این به رئیس فدراسیون گفته بودم که در سالهای گذشته سطح پاورلیفتینگ پایین آمده است، اما وقتی کیفیت مسابقات را از نزدیک دیدم، شخصا علاقه مند شدم که در رقابت ها شرکت کنم. به این ترتیب در شرایطی که در مرحله گروهی مربی نیروی زمینی ارتش بودم، در مرحله نهایی تنها با سه جلسه تمرین به عنوان شرکت کننده حضور پیدا کردم. آن هم در حالی که هفت- هشت ماهی بود که تمرین نداشتم و در پرس سینه هم دچار پارگی سینه شده بودم.

ورزشکار وزن 125+ کیلوگرم تیم پاورلیفتینگ نیروی زمینی ارتش درباره رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان و سطح کیفی این مسابقات تصریح کرد: امیدوارم در این رقابتها بتوانم رکوردهای شخصی خودم را بشکنم. البته تیمهای شرکت کننده از ایران تیمهای بسیار باکیفیتی هستند. در حال حاضر بهترین های سراسر ایران در تیم ملی حفاری حضور یافته اند، اما تیم نیروی زمینی و نظرخانی مربی این تیم، استعدادیابی را در تمام ارگانهای نظامی انجام می دهد و تیم ما از پرسنل نظامی و نیروی انتظامی استفاده می کند. با این شرایط ده سالی است که در ایران مدعی هستیم و به همین خاطر فکر می کنم رقابت های باشگاههای جهان در ارومیه با توجه به کیفیت شرکت کنندگان و تیم ها و جوایزی که در نظر گرفته شده است، یکی از بهترین مسابقاتی شود که تا به حال در ایران برگزار شده. امیدوارم در این رقابتها رکوردی بزنم که تا ده سال دیگر، کسی نتواند آن را بشکند.

وی درباره سوابق و افتخارات خود گفت: در 18 مرداد 67 در خرم آباد متولد شده ام و در 13 سالگی در حالی به بدنسازی روی آوردم که در همان روز نخست ورود به باشگاه به دلیل برخورد وزنه به صورتم، سه دندانم شکست. ولی از علاقه ام به این رشته کم نشد و از سال 84 قهرمان نوجوانان ایران شدم. بعدها نیز وارد خدمت نظام شدم و از زمان شکل گیری تیم نیروی زمینی در خدمت این تیم بوده ام. طی بیست سال اخیر نزدیک 40 قهرمانی در کشور به دست آورده ام از جمله 12 بار پیاپی عنوان اوورالی کشور و همچنین یک عنوان اوورالی جهان.

ساکی در خاتمه درباره تاثیر رقابتهای پاورلیفتینگ در بالا بردن انگیزه ورزشکاران خاطرنشان کرد: در مقایسه مسابقات اخیر با تمامی رقابتهایی که قبلا دیده ام، می توانم بگویم که شکل گیری لیگ، انگیزه همه را برای حضور در این رقابتها بالا می برد و از آنجایی که برای شرکت در این رقابتها لازم است ورزشکاران به صورت پاک در مسابقات حضور پیدا کنند، لیگ عاملی می شود که ورزشکاران پاورلیفتینگ کمتر به سراغ دارو رفته و  پاک تر از همیشه در مسابقات شرکت کنند.