1403/01/09

مافی غلامی: تا قبل از برگزاری لیگ پاورلیفتینگ درآمدی از ورزش نداشتم/ حضور تیم های باکیفیت خارجی در ایران اتفاق مثبتی است

عضو تیم پاورلیفتینگ ملی حفاری ایران برای مسابقات جام باشگاههای جهان گفت: با وجود کسب عناوین آسیایی و جهانی، در گذشته، تمام اعزام هایمان با هزینه شخصی بود.

مهدی مافی غلامی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره سوابق ورزشی خود اظهار داشت: در روز 24 خرداد 1361 در اندیمشک متولد شدم و ورزش را با رشته های فوتبال و کشتی آغاز کردم. پس از آن که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته منابع طبیعی در دانشگاه بندرعباس شروع کردم، به بدنسازی پرداختم و سرانجام از سال 1387 رشته پاورلیفتینگ را آغاز کردم. بعدها در دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی در دانشگاه یزد نیز این رشته را ادامه دادم.

قهرمان پاورلیفتینگ آسیا و عضو تیم ملی حفاری ایران در مسابقات جام باشگاههای جهان درباره افتخارات خود گفت: اوایل در وزن 120 کیلوگرم مسابقه می دادم و پس از آن، راهی وزن 120+ کیلوگرم شدم. در طول این دوران، یازده دوره در مسابقات قهرمانی کشور عناوین قهرمانی یا نایب قهرمانی را از آن خود کردم و در مسابقات قهرمانی آسیا در اهواز(2013) و قزاقستان(2019) دو بار قهرمان مسابقات شدم. در سال 2018 هم عنوان سوم مسابقات جهانی کانادا را از آن خود کردم.

وی درباره رکوردهای خود توضیح داد: امسال چون هدف من و هم تیمی هایم قهرمانی تیمی در لیگ بود، چندان به فکر رکوردزنی نبودیم، اما امیدوارم در مهرماه در رقابتهای جهانی سوئد، این کار را انجام دهم. در حال حاضر بهترین رکوردهایم مربوط به مسابقات سال 1397 کرمانشاه است که در اسکوات به 382 کیلوگرم، در پرس سینه به 225 کیلو و در ددلیفت به 345 کیلوگرم دست پیدا کردم.

مافی غلامی درباره شرایط پاورلیفتینگ در سالهای اخیر تصریح کرد: تا قبل از شکل گیری لیگ پاورلیفتینگ، تنها منبع درآمد من، از باشگاه شخصی ام بود و در فدراسیون های قبلی ناچار بودیم تمام مسابقات را با هزینه شخصی اعزام شویم. اما با آمدن فدراسیون جدید و حضوردکتر نصیرزاده و فرشید سلطانی همه ورزشکاران پاورلیفتینگ امیدوارند که حمایت هایی بیشتر از فدراسیون های قبلی از ورزشکاران پاورلیفتینگ انجام شود؛ اتفاقی که تاکنون هم رخ داده است. برگزاری لیگ پاورلیفتینگ برای نخستین بار یک گام رو به جلو بود و حالا هم در حال آماده شدن برای جام باشگاههای جهان هستیم. 

وی در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات جام باشگاههای جهان به میزبانی ارومیه گفت: اتفاق خوبی است که در ایران میزبان کشورهای خارجی باشیم و ورزشکاران باکیفیتی در این رقابت ها حاضر شوند. ما خودمان را آماده می کنیم تا در این رقابت ها نیز با قدرت حضور پیدا کنیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم. امیدوارم این رقابت ها سال به سال رونق بیشتری بگیرد و چون جوایز دلاری هم به تیم های برتر اهدا می شود، خودش یک عامل انگیزشی است. جوایز دلاری انگیزه همه بچه ها را برای تمرینات طاقت فرسا چندین برابر کرده و امیدوارم این جایزه نصیب ورزشکاران تیم ما شود چون این بچه ها اکثرا از نظر مالی ضعیف هستند و این جایزه می تواند گوشه ای از مخارج سنگین ورزش حرفه ای آن ها را جبران کند.

قهرمان پاورلیفتینگ آسیا در خاتمه بیان داشت: ورزش پاورلیفتینگ سنگین و طاقت فرساست و در سالهای اخیر چندین بار به شکل سرزده توسط مسوولین وادا کشور از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شده است. خوشبختانه این تستها نشان می دهد که عناوین مان را به شکلی سالم به دست آورده ایم. با توجه به سختی ها، امید داریم که بیشتر دیده شویم و مسوولان ورزش کشور، حمایت بیشتری از ما به عمل آورند. در آخر از ریاست فدراسیون بدنسازی جناب دکتر نصیرزاده بابت تمام این کارها و تلاشهای زیادی که در این مدت انجام داده اند، کمال تشکر را دارم و امیدوارم ورزشکاران رشته پاورلیفتینگ بیش از پیش مورد حمایت فدراسیون قرار بگیرند.