1403/02/01
گفت و گوی ویژه نامه فدراسیون بدنسازی با رضا نوروزی؛

حضورم در فیتنس به اندازه قراردادم با پرسپولیس بازتاب داشت/ بدنم را بدون دارو آماده نگه می دارم

نایب قهرمان دسته آخر فیتنس استایل مسابقات قهرمانی کشور گفت: قطعا ورزشکارانی که می خواهند کوهی از عضله داشته باشند، کاری دشوار برای تمرین و آماده سازی و رژیم غذایی خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رضا نوروزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال که هنوز هم رکورددار زدن بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر فوتبال به شمار می رود، با حضور خود در اولین دوره رقابت های فیتنس قهرمانی کشور و البته کسب مدال نقره خیلی از نگاهها را به این مسابقات جلب کرد.

گفت و گوی اولین شماره ویژه نامه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رضا نوروزی را در ادامه می خوانید:

* حضور شما در رقابت های فیتنس، خیلی ها را شگفت زده کرد. از چه زمانی کار خود را در فیتنس آغاز کردید؟

من در دورانی که فوتبال بازی می کردم هم بدنسازی را دوست داشتم و به این رشته می پرداختم. در میان رشته های بدنسازی، علاقه خاصی به فیتنس داشتم و دوست داشتم بدنی خوش استایل و روی فرم داشته باشم. تا قبل از شیوع کرونا هم هفته ای پنج، شش روز در باشگاه تمرین می کردم اما بعد از گسترش کرونا، هشت ماه تمریناتم متوقف شد. با این حال بعد از باز شدن مجدد باشگاهها، کار خودم را از سر گرفتم.

* از همان زمان در فکر حضور در مسابقات فیتنس بودید؟

یکی از دوستانم که شرایط بدنم را دیده بود، به من گفت بدنت شرایط خوبی دارد و اگر کمی روی بدنت به شکل جدی تری کار کنی، می توانی در مسابقات فیتنس شرکت کنی. من خودم اطلاعاتی درباره این مسابقات نداشتم، اما وقتی متوجه شدم که می توانم در این رقابت شرکت کنم، تصمیم گرفتم خودم را به چالش بکشم.

* برگزاری رقابتها و سازماندهی آن را چطور دیدید؟

من مسابقات قبلی این رشته را ندیده بودم ولی رقابتهای فیتنس امسال خیلی خوب برگزار شد. همیشه وقتی یک رقابت برای نخستین بار برگزار می شود،پاره ای بی نظمی ها طبیعی است ولی در مجموع شرایط خیلی خوب و عملکرد فدراسیون در این زمینه بسیار خوب بود.

* قبلا در فوتبال بودید و هیاهوی این رشته را تجربه کرده اید. بازتاب حضورتان در این رقابتها چطور بود؟

واقعا فکرش را نمی کردم که حضور من در این رقابتها تا این حد بازتاب داشته باشد. می توانم بگویم آخرین بار، وقتی این چنین مورد توجه رسانه ها قرار گرفتم که با باشگاه فوتبال پرسپولیس قرارداد بستم. بازتاب حضور من در رقابتهای فیتنس هم چیزی از آن اتفاق کم نداشت.

* اگر بخواهید مقایسه ای بین مسابقات فوتبال و فیتنس داشته باشید، کدام را سخت تر می بینید؟ کدامیک جذاب تر است؟

من بیشتر درگیر فوتبال بوده ام و به شکل حرفه ای به آن پرداختم، اما در بدنسازی هنوز راه درازی پیش رویم هست. در روزهایی که فوتبال بازی می کردم، نزدیک 10،11 ماه در سال درگیر این رشته بودم و به معنای واقعی فرسایشی بودن آن را حس می کردم. در تمام این ایام هم رژیم غذایی شدیدی را باید اجرا می کردیم، اما در بدنسازی با این مشکلات کمتر مواجه بودم و نیاز نبود هر روز برای آماده سازی دو، سه جلسه تمرین کنم یا رژیم غذایی را با همان شدت دنبال کنم. البته باز هم تأکید می کنم که شرایط من در این رشته حرفه ای نبوده و قطعا ورزشکارانی که می خواهند کوهی از عضله داشته باشند، کاری دشوار برای تمرین و آماده سازی و رژیم غذایی خواهند داشت.

*با توجه به نتیجه ای که در نخستین حضور خود در رقابتهای فیتنس به دست آوردید، هدف بعدی تان چیست؟ دوست ندارید حرفه ای تر به این رشته نگاه کنید؟

دوست دارم همواره به شکل طبیعی بدنم را آماده نگه دارم و هرگز از هیچ دارویی استفاده نکنم. من ترجیح می دهم بدون هیچ دارویی این رشته را ادامه دهم.