1403/02/01
درصدد رقم زدن اولین اعزام تیم ملی مچ اندازی بانوان هستیم

شاه محمدیان: تلاش فدراسیون، تثبیت جایگاه بانوان در مچ اندازی، فیتنس و پاورلیفتینگ است

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: از هیئت های مختلف استانی می خواهیم که به حمایت خود از بخش بانوان ادامه دهند.

نسرین شاهمحمدیان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام،  درباره مسابقات چهارمین دوره مچ اندازی بانوان کشور اظهار داشت: مسابقات انتخابی برای شرکت در رقابت های مچ اندازی  قهرمانی کشور در سرعین، از دو ماه قبل در استانهای مختلف برگزار شد. پس از آن طی روزهای 25 و 26 تیرماه، مرحله نهایی رقابتهای چهارمین دوره قهرمانی کشور در سرعین واقع در استان اردبیل برگزار شد. 170 ورزشکار از 22 استان در این رقابتها شرکت کردند که در کنار عوامل اجرایی و داوران، مجموعا حدود 200 نفر در این دو روز در محل برگزاری مسابقات حضور یافتند.

وی افزود: این رقابتها در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان و در اوزان استاندارد این رده ها برگزار شد. سطح مسابقات بالا بود و لازم می دانم از میزبانی شایسته هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل تشکر کنم. در کنار این هیئت، ستاد مبارزه با کرونا، استانداری و فرمانداری و سایر نهادها نیز دست به دست هم دادند تا این رقابتها هرچه بهتر برگزار شود. از جمله پدیده های این رقابتها نیز دختر 14 ساله ای به نام بهار بدیعی بود که عنوان قهرمانی را در رده جوانان کسب کرد. 

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره اعزام بانوان به مسابقات برون مرزی اذعان داشت: فدراسیون درصدد است که اعزام بانوان به مسابقات آسیایی قزاقستان صورت گیرد زیرا تمام تلاش فدراسیون این است که جایگاه و پایگاه بانوان در مچ اندازی تثبیت شود.

شاه محمدیان درباره شانس کسب مدال توسط ورزشکاران زن ایرانی در رقابت های آسیایی بیان داشت: هرچند شاید به دلیل کمبود تجربه نتوان انتظار کسب مدال از ورزشکاران ایرانی در اولین دوره حضورشان داشت. اما قطعا در آینده می توان با برنامه ریزی نتایج را بهبود بخشید. در تلاش هستیم که رشته های مچ اندازی، فیتنس و پاورلیفتینگ را به شکل آکادمیک در بخش بانوان گسترش دهیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خاتمه خاطرنشان کرد: لازم می دانم از ریاست فدراسیون بابت توجه ویژه به بخش بانوان تشکر کنم. از آنجایی که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مخاطبین فراوانی دارد، از هیئت های مختلف استانی می خواهیم که به حمایت خود از بخش بانوان ادامه دهند. ما هم تمام تلاش خود را به جد انجام می دهیم که در بخش بانوان شاهد توسعه هر چه بیشتر در مسابقات و رشته های زیر مجموعه فدراسیون باشیم.