1403/01/28

پدیده 14 ساله از استان سیستان و بلوچستان/ بدیعی: هم در مچ اندازی و هم در پاورلیفتینگ به دنبال قهرمانی هستم

دارنده مدال طلای مچ اندازی جوانان قهرمانی بانوان کشور گفت: تمام تلاش خود را می کنم که در سالهای آینده برای کشورم در رقابتهای مختلف برون مرزی کسب افتخار کنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بهار بدیعی، قهرمان دسته 70+ کیلوگرم مچ اندازی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان که از او به عنوان پدیده مسابقات یاد می شود، با کمتر از 15 سال سن رویاهای بزرگی را در سر دارد. بعد از پایان چهارمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان کشور به میزبانی سرعین اردبیل با این نوجوان 14 ساله از استان سیستان و بلوچستان به گفت و گو پرداختیم.

بهار بدیعی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره سوابق خود اظهار داشت: متولد شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان هستم. در حال حاضر 14 سال و نیم دارم و در آذرماه 15 ساله می شوم. از ده سالگی ورزش را با رشته رزمی کونگ فو آغاز کردم. در 12 سالگی به من پیشنهاد شد که در مسابقات مچ اندازی شرکت کنم. همان جا متوجه شدم که در ورزشهای قدرتی مهارت دارم و بهتر است به رشته ای چون پاورلیفتینگ هم بپردازم. در همان سال، عنوان اوورال مچ اندازی را در مسابقات شرق کشور به دست آوردم. در حالی حاضر کمی بیشتر از یک سال است که به پاورلیفتینگ هم می پردازم.

وی درباره رکوردهای خود گفت: رکورد من در لیفت 165 کیلوگرم و در اسکات 140 کیلوگرم است. همچنین رکورد پرس سینه من 90 کیلوگرم است.

قهرمان مچ اندازی جوانان کشور درباره شرایط سنی خود و رقابت با رقبایی از رده های سنی بالاتر اذعان داشت: در مسابقات مچ اندازی سرعین در دو دسته راست دست و چپ دست بخش جوانان عنوان قهرمانی را از آن خود کردم. البته با توجه به شرایط سنی خود، در رده ای بالاتر از رده سنی خود شرکت کردم و این عناوین را به دست آوردم.

بدیعی درباره اهداف آتی خود خاطرنشان کرد: تمرینات دو رشته پاورلیفتینگ و مچ اندازی با یکدیگر فرق دارد اما تلاش می کنم که هر دو را ادامه دهم. همچنین تمام تلاش خود را می کنم که در سالهای آینده برای کشورم در رقابتهای مختلف برون مرزی کسب افتخار کنم.