1403/01/10

دهمین سالگرد درگذشت روح الله داداشی؛ قهرمانی که یادش همیشه زنده است

26 تیرماه 1400، دهمین سالگرد درگذشت روح الله داداشی قویترین مرد ایران است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در اواخر دهه 80 روح الله داداشی در مصاحبه ای که با روزنامه گل انجام داده بود، اعلام کرد که برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قوی ترین مردان ایران، طی یک سال 50 میلیون تومان هزینه کرده است. در روزگاری که قیمت دلار هزار تومان بود، این مبلغ، عددی حیرت انگیز بود برای آنها که تنها ورزش را از جهت اعداد و ارقام و قیمت ها می بینند. حتی هفته نامه همشهری تماشاگر در این باره به طنز نوشت: 50 میلیون هزینه برای کسب جایزه 15 میلیونی قوی ترین مردان؟ ما حاضریم همین مبلغ را از داداشی بگیریم و 15 میلیون به او جایزه بدهیم!

اما برای آنان که به ورزش می پردازند، رسیدن به بالاترین مرتبه در بین سایر رقبا، افتخاری است که با هیچ مبلغی نمی توان آن را معاوضه کرد.

داداشی متولد 4 بهمن 1360 بود و در خانواده ای کثیرالاولاد که 11 فرزند داشت، او دهمین فرزند و کوچک ترین پسر خانواده بود. ابتدا به کشتی روی آورد اما دیری نپایید که وارد عرصه پرورش اندام شد. او هفت دوره قهرمان پرورش اندام کرج شد و پس از آن وارد رقابت های تهران و قهرمانی ایران شد.

در قوی ترین مردان هم او آرام آرام در بین رقبا پیش آمد. از رتبه چهارم و سوم کشور شروع کرد و سرانجام در مسابقه مردان آهنین موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

امروز، 26 تیرماه 1400، ده سال از درگذشت روح الله داداشی می گذرد و این قهرمان فراموش نشدنی قویترین مردان ایران هنوز هم یادش در میان ورزشکاران و حتی مردم زنده است. 

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نوبه خود سالگرد درگذشت روح اله داداشی را به خانواده این قهرمان و جامعه ورزش های قدرتی تسلیت می گوید.