1403/01/31

نصیری: پیگیر تغییر تاریخ مسابقات آسیایی هستیم/ به خاطر ورزشکاران تصمیم به تعویق مسابقات گرفتیم

رئیس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: امکان داشت چهار یا پنج روز به برگزاری مسابقه، رقابتهای انتخابی لغو می شد و تبعات چنین اتفاقی خیلی بیشتر از تصمیمی بود که امروز برخلاف میل باطنی مان گرفتیم.

محمد نصیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره جلسه کمیته فنی تیم ملی و تعویق مسابقات انتخابی تیم ملی اظهار کرد: حقیقت این است که ما هیچ علاقه ای به تعویق مسابقات نداشتیم. پیش از این طبق برنامه استان کرمان به عنوان میزبان انتخاب شده بود و من هم به عنوان سرپرست برگزاری مسابقات برگزیده شده بودم. تمام قراردادهای مربوط به سالن مسابقه، استیج و غیره بسته شده و همه شرایط برای برگزاری مسابقه مهیا شده بود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون درباره تغییر برنامه های فدراسیون جهانی و تاثیر آن در رقابتهای انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: طبق اخباری که در سایت فدراسیون جهانی اعلام شد، زمان برگزاری مسابقات آسیایی از اول مهرماه به 19 آبان موکول شد. به این ترتیب لازم بود که ما شرایط جدید مسابقات و اعزام را بررسی کنیم. به همین خاطر از رئیس فدراسیون درخواست جلسه ای کردیم. قبل از هرچیز بررسی کردیم که با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان کرمان و فارس، آیا امکان برگزاری مسابقه در اواسط مرداد در کرمان و شیراز وجود دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: من دغدغه ورزشکاران و قهرمانان را درک می کنم و می دانم در این شرایط، تعویق مسابقه شاید از نظر روحی و جسمی و مالی برای آنها دشواری هایی ایجاد کند ولی باید در نظر بگیریم که امکان داشت چهار یا پنج روز به برگزاری مسابقه، رقابتهای ما لغو می شد و تبعات چنین اتفاقی خیلی بیشتر از تصمیمی بود که امروز برخلاف میل باطنی مان گرفتیم.

نصیری در ارتباط با تغییراتی که لازم است در تصمیم گیری های کلان IFBB ایجاد شود، گفت: قبلا گفتم که پرورش اندام ایران، پرچمدار فدراسیون جهانی است و هیچ کشوری از لحاظ ظرفیت به اندازه فدراسیون ایران نیست و تصمیم گیری هایی در حوزه فدراسیون IFBB می شود که به عقیده من باید نظمی به آن داده شود. امروز فدراسیونی در سطح فدراسیون آسیایی و جهانی نباید تصمیمی را که گرفته، تغییر دهد. آن هم در حالی که ایران و سایر کشورها با توجه به آن تصمیم، برنامه ریزی کرده اند. ما چهار ماه پیش تاریخ اردو و اعزام را برنامه ریزی کردیم.

رئیس کمیته فنی فدراسیون در رابطه با پیگیری این مساله از سوی نهادهای بالاتر ورزشی کشور تصریح کرد: قرار شد طی مکاتبه کمیته ملی المپیک ایران با فدراسیون جهانی این مساله مطرح شود. در حال حاضر ابتدا مسابقات جهانی برگزار می شود و یک هفته بعد نوبت به مسابقات آسیایی می شود. فکر می کنم این مساله از نظر برنامه ریزی هم زیبنده تشکیلات IFBB نیست. امیدواریم با مکاتباتی که صورت می دهیم، این مساله اصلاح شود، اما در حال حاضر چاره ای جز به تعویق انداختن مسابقات نداشتم. اعضای کمیته فنی همگی زجرکشیده این ورزش و از قهرمانان آن هستند. اما اگر شرایط را با همان شکل قبلی پیش می بردیم، قطعا آثار منفی بیشتری داشت.

نصیری در خاتمه درباره برنامه جدید مسابقات اذعان داشت: طبق برنامه جدید طی روزهای دهم تا دوازدهم شهریورماه مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک در سه رده بزرگسالان، جوانان و پیشکسوتان در کرمان برگزار می شود و رقابت های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار طی روزهای هفدهم تا نوزدهم مسابقات در استان فارس برگزار خواهد شد.