1403/01/31
نصیری، رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام:

فدراسیون IFBB بهترین گزینه همسو با سیاست های ورزش ایران است/ کمیته فنی درباره انتخابی تیم ملی تشکیل جلسه می دهد

رئیس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جلسه کمیته فنی یکشنبه 20 تیرماه تشکیل می شود و در آن، درباره مسابقات آسیایی و جهانی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

محمد نصیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره اعزام ملی پوشان ایرانی به بازیهای جهانی اسپانیا و عملکرد آنها در این رقابتها اظهار داشت: با توجه به نوپا بودن رشته فیتنس و اولین حضور این تیم در رقابتهای بین المللی، نتایج ورزشکاران این رشته قابل قبول بود و فیتنس کاران بهترین نتیجه را به دست آورند؛ زیرا هدف فدراسیون در قدم اول، اعزام این تیم به رقابتهای برون مرزی بود.

وی افزود: باید توجه داشت که از برگزاری نخستین مسابقه فیتنس کشور تا افتخارآفرینی فیتنس کاران در بازیهای اسپانیا تنها سه ماه زمان لازم بود. اما استقبال بی نظیر از این رشته، نشان داد که افقی روشن در انتظار این رشته جوان پسند است.

رئیس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط اعزام تیم به بازیها گفت: فدراسیون کمتر از 45 روز تا مسابقات تصمیم به اعزام این تیم گرفت. علاوه بر این نفرات، قرار بر این شد که هفت ورزشکار از رشته های پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک و ماسکولار راهی اسپانیا شوند. اعضای کمیته فنی هم تلاش کردند با نگاهی عدالت محور، بهترین ها را انتخاب کنند. البته در شرایط بد اقتصادی کنونی و هزینه های سرسام آور اعزامها، همت و شجاعت عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون و حمایت مالی حسین رجبی عاملی اساسی در تحقق این امر بود.

نصیری درباره شرایط کیفی مسابقات اذعان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صدور روادید کشورهای اروپایی دشوار بود و همین امر در کمیت تیمها تاثیر گذاشته بود. به طوری که برخی از کشورها نتوانستند آن طور که باید و شاید، حضوری پررنگ داشته باشند. ورزشکاران ایرانی نیز با مشکل صدور ویزا روبه رو شدند که با تمام دشواری ها در رقابتها شرکت کردند و به همین جهت، کسب مدال توسط ورزشکاران ایرانی کار ارزشمندی به شمار می آمد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون درباره مشکلات پیش آمده برای یکی از اعضای تیم ملی و عدم اعزام وی توضیح داد: از مسائل بسیار مهم و کلیدی که در اعزام های برون مرزی، اهمیتی فراوان دارد، بحث کنترل مدارک قبل از اعزام است و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا باید قبل از اقدام برای گرفتن ویزا دقیقا کنترل شود تا مجددا اتفاقی که برای قهرمان کشورمان فرهنگ عباسیان رخ داد، تکرار نشود. در مورد وی باید ریشه یابی شود که چه کسی در شرح وظایف سازمانی خود کوتاهی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: فراموش نکنیم که تمام عزیزان ورزشکار، عضو خانواده پرورش اندام هستند و کسب مدال هر یک از آنها باعث خورباوری تمامی ورزشکاران می شود. هر یک از ورزشکارانی که به این رقابتها رفتند، یک سال رژیم غذایی و تمرینی سخت را تحمل کردند و نزدیک 100 میلیون تومان، هزینه آماده سازی آنها شد. به همین خاطر نباید مسائلی چون کیفیت پایین رقابتهایی را مطرح کنیم چون این بازی ها، رقابتهایی رسمی و بین المللی بوده است. چنین مسائلی تنها می تواند موجب دلسردی نفراتی شوند که چنین سختی هایی را متحمل شده اند. از طرفی فراموش نکنیم که پتانسیل بالای ورزشکاران ما سبب شده که ورزشکاران سایر کشورها توان مقابله با آنها را نداشته باشند و این که ورزشکاران ما یک سر و گردن از رقبا بالاترند، این مایه افتخار است.

نصیری در خصوص همکاری فدراسیون ایران با تشکیلات IFBB و ادامه این همکاری در آینده خاطرنشان کرد؛ تنها فدراسیونی که مورد تایید و تاکید وزارت ورزش بوده و با ستاد مبارزه با دوپینگ( WADA) همکاری دارد، IFBB است. تیم ملی ما اعتبار خاصی به تشکیلات IFBB داده و این خود، نشان توانمندی و قدرت پرورش اندام ایران در سطح آسیا و جهان است. البته ما در حال حاضر گزینه ای معتبرتر از IFBB نداریم که با قوانین و مقررات ورزش کشور همسو باشد. به همین خاطر باید از این ظرفیت پرورش اندام ایران در جهت کرسی های بین المللی و جهانی استقاده کنیم. به خصوص در تصمیم گیری های ضروری، فنی و آموزشی، تدوین دستورالعمل مسابقات و تقویم سالیانه مسابقات نقشی کلیدی و موثر ایفا کنیم.

رئیس کمیته فنی فدراسیون درباره جایگاه فدراسیون ایران در مجامع بین المللی خاطرنشان کرد: به یقین با وفاق و یکدلی می توانیم حداقل پنج کرسی کلیدی در فدراسیون های آسیایی و جهانی داشته باشیم. به جرأت می توان گفت که کشورمان می تواند سکاندار فدراسیون جهانی و آسیایی پرورش اندام باشد. چرا نباید رئیس فدراسیون آسیایی یا جهانی یک ایرانی باشد؟ کدام کشور در سطح جهان و آسیا در قواره ایران است؟ در صورت هم افزایی این توانمندی ها، به دست آوردن هیچ کرسی دور از دسترس نیست.

نصیری در خاتمه در ارتباط با مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو و برگزاری جلسه کمیته فنی درباره این رقابتها اظهار داشت: از فدراسیون خواستار هستم که در مکاتبه با فدراسیون آسیایی و جهانی تاکید داشته باشد که این بی ثباتی در تقویم سالیانه فدراسیون IFBB ساماندهی شده تا کشورهای عضو، جهت برگزاری مسابقات و تشکیل اردوهای تیم ملی و اعزام به مسابقات آسیایی و جهان دچار سردرگمی نشوند. اگر این مهم تحقق پیدا نکند، اعتبار فدراسیون بین المللی را هم خدشه دار خواهد کرد. با توجه به تغییرات چندین باره زمان و مکان برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی، سرانجام مقرر شد که مسابقات آسیایی در تاریخ 19 آبان به میزبانی لبنان آغاز شود. همچنین رقابتهای جهانی یک هفته قبل و در روز 13 آبان آغار شوند. به این ترتیب طی هماهنگی با رئیس فدراسیون مقرر شد که جلسه کمیته فنی در محل فدراسیون در تاریخ یکشنبه 20 تیرماه تشکیل شود. در این جلسه در خصوص زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بحث و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و نتایج آن صورتجلسه و اطلاع رسانی خواهد شد. امیدواریم با برگزاری مسابقات باشکوه و انتخاب دقیق منتخبین توسط کمیته فنی، باز هم پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم.