1403/02/01

کرباسی: تمامی اقدامات برای صدور ویزای اسپانیا انجام شده است/ امیدواریم روادید ملی پوشان به موقع صادر شود

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: به محض دریافت پاسخ استعلامات از مرکز بخش امنیتی اتحادیه اروپا، روادید ملی پوشان اعزامی به بازیهای اسپانیا صادر می شود.

حسن کرباسی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط اخذ ویزای تیم اعزامی به بازیهای جهانی اسپانیا اظهار کرد: در خصوص سفر تیم ملی پرورش اندام، فیتنس و سایر رشته های وابسته به اسپانیا جهت حضور در بازیهای جهانی، فدراسیون در گام اول با توجه به اینکه اشراف کامل به بسته بودن مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشت، جلسه ای ویژه با سرکنسول کشور مذکور تشکیل داد که کنسولگری سفارت اسپانیا، قول مساعد و مبنی بر همکاری های لازم با فدراسیون بدنسازی جهت اعزام تیم به را مسابقات داد.

دبیر فدراسیون درباره شرایط واکسیناسیون تیم اعزامی توضیح داد: از همین رو با راهنمایی های صورت گرفته کنسول و نظر به نیاز واکسینه شدن تیم، با پیگیری های صورت گرفته توسط وزیر ورزش و جوانان، موفق شدیم با موافقت وزیر بهداشت، کل تیم را به موقع واکسینه کنیم و گواهی های مربوط به واکسیناسیون را به سفارت بدهیم. زیرا پیش نیاز سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تزریق واکسن بود.

وی افزود: در گام دوم توسط وزارت خارجه یادداشتی سیاسی در تاریخ 30 خرداد اخذ کردیم و وزارت خارجه از سفارت پادشاهی اسپانیا تسریع و صدور روادید را درخواست کرد. همچنین از کمیته ملی المپیک نیز نامه ای رسمی دریافت کردیم و به سفارت ارائه کردیم.

کرباسی در خاتمه درباره تلاش های مجموعه فدراسیون و رایزنی های به عمل آمده برای حضور تیم در اسپانیا تصریح کرد: از همین رو با پیگیری هایی که از صبح امروز توسط معاون کنسولی وزارت خارجه و مسوولین دستگاه دیپلماسی در حال پیگیری است، امیدواریم روادید سفر این تیم را به موقع اخذ کنیم. کل مجموعه فدراسیون در این زمینه در حال تلاش هستند. علاوه بر این، امروز نیز دیداری با کنسول سفارت پادشاهی اسپانیا داشتیم و به محض دریافت پاسخ استعلامات از مرکز بروکسل( مرکز بخش امنیتی اتحادیه اروپا)، شرایط برای اخذ روادید مهیا خواهد شد.