1403/01/09
اولین جلسه هماهنگی در محل فدراسیون برگزار شد؛

حضور سه تیم ایرانی در مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان قطعی شد/ بیش از 10 تیم خارجی در انتظار حضور در رقابتها

در جلسه هماهنگی اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان مقرر شد که تعداد تیمهای ایرانی حاضر در مسابقات به 3 افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، جلسه هماهنگی اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان روز دوشنبه هفتم تیرماه با حضور کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون، فرشید سلطانی رئیس انجمان پاورلیفتینگ ایران و آسیا، آزادی معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، امیر رامشی خزانه دار، ابراهیم کمانی مسوول کمیته مسابقات، حسین جمشیدی مدیر روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه فرشید سلطانی در مورد تیمهای خارجی گزارشی ارائه کرد و گفت: حضور تیمهای پاورلیفتینگ کشورهای قزاقستان، اوکراین، ترکیه و مغولستان در این رقابتها قطعی شده است. همچنین بیش از 10 تیم دیگر هستند برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند. در این بین، تیمهای امریکا و روسیه هم حضور دارند که در صورت فراهم شدن شرایط، حضور آنها در مسابقات قطعی است.

بعد از این ارائه این گزارش مقرر شد بعد از رایزنی با کشورهای خارجی و اعلام شرایط رقابتها، هشت تیم خارجی در این مسابقات حضور پیدا کنند. اسامی تیمهای شرکت کننده متعاقباً اعلام خواهد شد. 

همچنین مقرر شد که سه تیم نیز به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت نمایند. پیش از این قرار بود که در بین تیمهای شرکت کننده دو تیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ ایران، حضور پیدا کنند. اما در جلسه امروز مقرر شد که علاوه بر تیمهای ملی حفاری ایران و نیروی زمینی ارتش، تیم پاورلیفتینگ آذرساوالان ارومیه نیز به عنوان میزبان در مسابقات حضور داشته باشد.

گفتنی است؛ بر طبق مفاد جلسه امروز، تصمیم بر آن شد که جام باشگاههای جهان با توجه به حضور سه تیم از ایران، یکی از مراحل انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات بین المللی پیش رو در سال 1400 به حساب بیاید. 

علاوه بر این، مطابق مقررات مصوب جلسه، قرار بر این شد که تیمها حداکثر با هشت ورزشکار در این رقابتها حضور یابند. تیمهای داخلی می توانند دو مربی و یک سرپرست داشته باشند و تیمهای خارجی نیز می توانند از یک مربی، یک داور و یک سرپرست در این رقابتها استفاده نمایند.

لازم به ذکر است؛ اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان از پنجم تا هشتم مرداد در ارومیه برگزار خواهد شد.