1403/01/10

شیروانی: فردا قهرمان لیگ پاورلیفتینگ معرفی خواهد شد/ در مرحله نهایی نیز تست دوپینگ اخذ می شود

سرپرست سازمان لیگ گفت: دیدارهای نیمه نهایی امروز و دیدار رده بندی و فینال لیگ پاورلیفتینگ فردا برگزار می شود.

حسن شیروانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط مسابقات نیمه نهایی لیگ پاورلیفتینگ اظهار داشت: کنگره فنی مسابقات با حضور چهار تیم برنای بابلسر، هیأت بدنسازی و پرورش اندام کرمانشاه، ملی حفاری ایران و نیروی زمینی ارتش برگزار شد. این چهار تیم، تیمهایی هستند که در دو گروه مرحله مقدماتی به مقام های اول و دوم دست یافتند و همگی نیز استحقاق آن را داشتند که در مرحله نهایی حضور یابند.

وی افزود: مرحله نهایی از ساعت 7:30 تا 9 صبح روز شنبه با وزن کشی تیمهای برنا و نیروی زمینی ارتش آغاز شده و تا دقایقی دیگر نیز مسابقه این تیم آغاز می شود. از ساعت 11:30 تا 13 نیز وزن کشی دو تیم ملی حفاری خوزستان و کرمانشاه انجام می گیرد و این دو تیم بلافاصله پس از پایان دیدار نخست، مسابقه خود را آغاز می کنند. برنده های این دو مسابقه، راهی دیدار فینال می شوند و دو تیم بازنده نیز در مسابقه رده بندی به میدان می روند.

سرپرست سازمان لیگ درباره زمان وزن کشی و برگزاری مسابقات رده بندی و فینال تصریح کرد: روز یکشنبه از ساعت 7:30 تا 9 صبح وزن کشی دو تیم حاضر در دیدار رده بندی برگزار می گردد و مسابقه نیز از ساعت 10 صبح آغاز می شود. وزن کشی و مسابقه فینال نیز درست مطابق برنامه روز قبل انجام می گیرد؛ یعنی وزن کشی از ساعت 11:30 تا 13 خواهد بود و فینال بلافاصله بعد از دیدار رده بندی برگزار خواهد شد.

وی درباره نکات قابل توجه مسابقات لیگ پاورلیفتینگ در سال 1400 بیان داشت: از نکات حائز اهمیت این مسابقه ها پخش مستقیم رقابتها از شبکه ورزش، حضور مامورین نادو برای گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران و پوشش خبری رقابتها از شبکه های مختلف سیما بود. در مرحله نهایی نیز این اقدامات از جمله تست دوپینگ ادامه خواهد داشن.

شیروانی در خاتمه درباره شرایط برگزاری لیگ در سالهای آینده خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ با این کیفیت انگیزه قهرمانان ورزشی را بالا برده است و مطمئن هستیم که سال آینده کیفیت لیگ بالاتر خواهد رفت و رکوردهای بیشتری نیز جابه جا می  شود. مطمئنا تیمهای بیشتری در لیگ بعدی حضور خواهند یافت. امیدواریم در سال آینده علاوه بر لیگ برتر، شاهد حضور تیم هایی نیز در لیگ یک باشیم.