1403/02/01
با اعلام معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان؛

باشگاههای بدنسازی و پرورش اندام در گروه دوم مشاغل قرار گرفتند

با پیگیری های بعمل آمده از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و وزارت ورزش و جوانان و موافقت دکتر رییسی، معاون وزیر بهداشت، باشگاههای بدنسازی و پرورش اندام از گروه سه به گروه دو مشاغل راه پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشاغلی که در دوران کرونا تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفت و آسیب های جدی دید، باشگاه‌های ورزشی است. در ۱۵ ماه گذشته وزارت ورزش و جوانان برای اینکه این آسیب ها به حداقل برسد، از برنامه های حمایتی غافل نشد، اما کمک به بازگشایی اماکن ورزشی با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی راه اصلی خروج از این بحران است.

وی در ادامه افزود: درپی درخواست های باشگاه‌دارها، در روزهای گذشته جلساتی با معاونت امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد که در نهایت به این نتیجه منتهی شد که تغییراتی در گروه بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی ایجاد شود که این امر می تواند به رکود فعالیت های باشگاه‌ها تا حد زیادی پایان دهد.

گفتنی است؛ طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، باشگاههای بدنسازی و پرورش اندام در گروه دوم مشاغل قرار گرفتند. این در حالی است که پیش از این باشگاههای بدنسازی در گروه شغلی سوم قرار داشتند و در وضعیت نارنجی نمی توانستند فعالیت کنند.