1403/01/31

نصیرزاده: استفاده از اساتید بومی در آکادمی بین المللی IFBB، هدف فدراسیون است/ عناوین قهرمانی متوالی پرورش اندام ایران، عامل اصلی اعطای امتیاز آکادمی بود

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با تاسیس آکادمی بین المللی، نام ایران در کنار سایر کشورهای صاحب نام بدنسازی و پرورش اندام قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مراسم افتتاح آکادمی بین المللی IFBB  اظهار کرد: IFBB  فدراسیونی است که بیش از 75 سال سابقه دارد و هم اکنون 202 کشور عضو این فدراسیون بین المللی هستند. عوامل مختلفی سبب شد که فدراسیون بین المللی امتیاز تأسیس این آکادمی را به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران اعطا کند. از جمله این عوامل، این زیرساخت بود که توسط بخش خصوصی و آقای امیرعظیمی فراهم شد. البته از امروز باید گفت اینجا نه متعلق به شخص بلکه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تا قبل از دیدن این امکانات و مجموعه از سوی رافائل، رییس فدراسیون جهانی، نامه های ما مورد توجه قرار نمی گرفت و حتی برخی نامه ها جواب داده نمی شد. اما امکانات این مجموعه سبب شد که مسوولان IFBB  اطمینان یابند که در ایران می توان چنین مجموعه ای را افتتاح کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره دیگر عوامل اعطای امتیاز به ایران تصریح کرد:همچنین حضور رافائل سانتونخا در ایران و مهمان نوازی گرم رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش عاملی تاثیرگذار در توجه مسوولان فدراسیون جهانی به ایران بود. ضمن این که دکتر علی نژاد هم با راهنمایی ها و درایت خود در مسیر بین المللی این فرصت را به فدراسیون و کشور داد.

نصیرزاده ادامه داد: به عنوان چهارمین و اصلی ترین عامل، قهرمانی های پیاپی جوانان ایرانی در عرصه های مختلف موجب شد که فدراسیون بین المللی توجه ویژه ای به بدنسازی و پرورش اندام ایران داشته باشد. ما از سال 2009 تا 2019 قهرمان آسیا شدیم و من به رئیس فدراسیون جهانی هم گفتم حتی قهرمانی در یک خانه هم به مدت ده سال پیاپی، کار دشواری است. علاوه بر آن، از سال 2013 ما در بین مدعیان قهرمانی جهان حضور داشتیم. در این سال قهرمان جهان شدیم و یک سال بعد عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردیم. از 2015 تا 2019 هم مرتبا قهرمان جهان بوده ایم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره جایگاه کنونی بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: امروز با تاسیس این آکادمی نام ایران در کنار سایر کشورهای صاحب نام ورزش مثل برزیل، اسپانیا، استرالیا، آرژانتین، پرتغال، رومانی، لیتوانی، امارات دیده می شود. باید توجه داشت که کشوری مثل امارات از لحاظ زیرساختها و فرصتهایی که ارائه می دهد، جایگاهی ویژه در فدراسیون جهانی دارد و حتی نایب رئیس فدراسیون جهانی، رئیس فدراسیون بدنسازی امارات است.

وی درباره هزینه های گشایش آکادمی بین المللی در ایران تصریح کرد: فدراسیون بین المللی برای اعطای امتیاز این آکادمی، حق امتیازی می خواست و ما نزدیک 42 هزار دلار این حق امتیاز را پرداخت کردیم و 23 هزار دلار باقیمانده است که آن نیز شامل تعهدات ما می شود و به زودی آن را خواهیم پرداخت.

نصیرزاده درباره مدرسین حاضر در این آکادمی اذعان داشت: در این شرایط هر مدرسی که به ایران می آید و بعد از تدریس از ایران می رود، حداقل 10 هزار یورو هزینه برای فدراسیون دارد. به همین خاطر اهمیت استفاده از مدرسین بومی بیشتر نمایان می شود.  در مرحله اول چهار نفر از ایران به عنوان مدرسین IFBB  پذیرفته شدند و قطعا افراد دیگری نیز خواهند بود که به آنها اضافه خواهند شد. خانم دکتر صفری، پروفسور حمید اراضی استاد تمام دانشگاه گیلان و دکتر صادق هاشمی که در روابط بین الملل فدراسیون حضور دارند، از جمله اساتیدی بودند که IFBB  پذیرفت. در ادامه نیز سعی می کنیم که از اساتید بومی بیشتری استفاده کنیم.