1403/01/10

علی نژاد: افتتاح مرکز بین‌المللی آکادمی IFBB در ایران اتفاق مبارکی است/ توجه فدراسیون بدنسازی به موضوعات زیربنایی قابل تقدیر است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: روابط بسیار نزدیکی که با فدراسیون بین المللی پرورش اندام برقرار شده، می تواند در آینده ضامن موفقیت های ورزشکاران ما باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مهدی علی نژاد در مراسم افتتاح مرکز بین المللی آکادمی IFBB در ایران اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که در دنیا در بحث آموزش وجود دارد، اخذ این گواهی و آغاز به کار مرکز بین المللی آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کار بسیار دشواری بود. اعتقاد من این است که تا می توانیم باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم محصول مورد نظرمان را برداشت کنیم.

وی افزود: خوشحالیم مدرسین خوبی در ایران داریم و این خبر، خبر بسیار خوبی در ایران بود که این مدرسین توانستند تأییدیه فدراسیون بین المللی را دریافت کنند. این اتفاق بسیار میمون و مبارک است که خود ایرانی ها می توانند در این جا تدریس کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره روابط بین الملل فدراسیون تصریح کرد: انصافا از زمانی که دکتر نصیرزاده، ریاست کنونی فدراسیون، عهده دار این مسوولیت شده است، سرمنشا اتفاقات خوب و مبارکی بوده است. امروز یکی از این اتفاقات را شاهد هستیم اما این همه اتفاقها نیست. روابط بسیار نزدیکی که با فدراسیون بین المللی پرورش اندام برقرار شده، می تواند در آینده ضامن موفقیت های ورزشکاران ما باشد. اگر بخواهیم این توفیقات پایدار بماند، لازمه آن، همین کاری است که اکنون در حال انجام است یعنی توجه به موضوعات زیربنایی و داشتن سرچشمه جوشانی که هیچ گاه متوقف نشود. لازم است که هیچ گاه کار گلخانه ای نکنیم.

علی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نباید از زحمات آقای پورعلیفرد رئیس سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را نادیده گرفت که سالها توانست با موفقیت، اداره فدراسیون را در دست داشته باشد. قطعا ایشان هم در اتفاق بزرگی که امروز رخ داد، سهم دارند.

علی نژاد درباره تاثیر راه اندازی این مرکز در آینده فدراسیون بدنسازی اذعان داشت: راه اندازی این مرکز بین المللی زمینه توفیقات بیشتر را فراهم خواهد آورد و باعث خواهد شد که نه فقط در ایران بلکه در کل منطقه، کسانی که به پرورش اندام علاقه مند هستند، در این آکادمی آموزش ببینند. در خاور میانه این دومین مرکز آموزش است و فکر نمی کنم در آسیای میانه چنین مرکزی وجود داشته باشد. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره ورود بخش خصوصی به عرصه همکاری با فدراسیون ها گفت: همکاری مجموعه ورزشی شاهین و ریاست آن با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می تواند الگویی باشد برای همکاری بین فدراسیون ها و بخش خصوصی. این که امروز مهمترین مرکز آموزشی ما در یک بخش خصوصی راه اندازی می شود، اتفاق فرخنده ای است.

وی درباره سفر رافائل سانتونخا خاطرنشان کرد:در دیداری که با رافائل سانتونخا داشتیم، من ایشان را بسیار علاقه مند به کشورمان دیدم. سفر خیلی خوبی به ایران داشت و گفتگوها و نقشه هایی برای همکاری های فی مابین مطرح شد. حتما این سفر باعث می شود که برکات زیادی برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

علی نژاد در خاتمه گفت: امروز شاهد یکی از قدمهایی هستیم که در این نقشه راه باید برداشته می شد؛ یعنی افتتاح آکادمی بین المللی پرورش اندام. خوشحالیم که وزارت ورزش در این مسیر برای توسعه روابط بین الملل و کسب کرسی های موثر کمک می کند و ان شاء الله مسئولان فدراسیون پرورش اندام روابط بیشتری در عرصه بین الملل خواهند داشت. امیدوارم این جمع همیشه برقرار بماند و در کنار هم و دست در دست هم بتوانیم باعث پیشرفت این رشته زیبا و جذاب شویم.