1403/01/10

نجف‌زاده: برگزاری مسابقات لیگ پاورلیفتینگ، چراغ ورزش‌های قدرتی را در ایران روشن کرد/ پاراژ از امکانات ارومیه راضی بود

دبیر هیأت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان غربی گفت: رئیس فدراسیون جهانی با دیدن امکانات شهر ارومیه برای میزبانی مسابقات جام باشگاههای جهان، ابراز رضایت کرد.

محمد نجف زاده در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری دور رفت رقابتهای لیگ پاورلیفتینگ کشور اظهار داشت: قبل از هر چیز لازم می دانم یک خسته نباشید و دست مریزاد به تمامی عوامل اجرایی و فنی این رقابتها بگویم که برای نخستین بار این رقابتها را برگزار کردند. به هر حال از آنجایی که تاکنون چنین رقابتهایی برگزار نشده بود طبعا کمی ها و کاستی هایی نیز وجود داشت که قطعا در دور برگشت و فینال و ادوار بعدی لیگ، این ضعفها کمتر خواهند شد.

دبیر هیأت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان غربی درباره نقاط قوت این رقابتها گفت: نقاط مثبت رقابتها زیاد بود به طوری که می تواند دیدگاه همگان را نسبت به پاورلیفتینگ تغییر دهد. نحوه برگزاری مسابقات فوق العاده بود. از طرف دیگر برگزاری لیگ می تواند از نظر اقتصادی برای ورزشکاران بسیار مفید و سودمند باشد. همان طور که اکنون در کشتی و فوتبال و دیگر رشته هایی که صاحب لیگ هستند، ورزشکاران مشکلی از نظر درآمد ندارند، ورزشکاران پاورلیفتینگ هم می‌توانند با حضور در لیگ صاحب درآمد شوند و این به سود ورزشکاران و رشته پاورلیفتینگ می‌رسد.

وی در رابطه با برنامه دور برگشت و مرحله نهایی مسابقات گفت: برای میزبانی دور برگشت چند گزینه وجود داشت. فکر می کنم فدراسیون و سازمان لیگ بعد از بررسی درخواست میزبانی از سوی چند شهر تصمیم گرفتند مسابقات دور برگشت را در تهران برگزار کنند. دور نهایی هم که در ارومیه برگزار می شود.

نجف زاده در ارتباط با بازدید گاستون پاراژ رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ از ارومیه اذعان داشت: از آنجایی که ارومیه در مرحله فینال رقابتهای لیگ، میزبانی مسابقات را برعهده دارد و اندکی بعد در مردادماه میزبان رقابتهای جام باشگاههای جهان است، رئیس فدراسیون جهانی به همراه رئیس فدراسیون و رییس انجمن پاورلیفتینگ از امکانات ورزشی هیات آذربایجان غربی دیدن کردند. خوشبختانه ما در استانی حضور داریم که شهریاری استاندار آذربایجان غربی، بسیار ورزش دوست است و تلاش فراوانی برای افزایش امکانات استان انجام داده است. پاراژ هم از زیرساختها و امکانات استان، ابراز رضایت کرد.

نایب رئیس انجمن پاورلیفتینگ در پایان خاطر نشان کرد: اکنون در بخش آقایان، ورزشکاران در اولین دوره صاحب تجربه شده اند و قطعا برای ادوار بعدی ورزشکاران حرفه‌ای‌تر شده و کیفیت مسابقات بالاتر خواهد رفت. در واقع برگزاری مسابقات لیگ پاورلیفتینگ، چراغ ورزش‌های قدرتی را در ایران روشن کرد. قطعا می‌توانیم به زودی لیگ پاورلیفتینگ بانوان را هم راه اندازی کنیم.