1403/02/04

دیدار گاستون پاراژ با وزیر ورزش و جوانان/ سلطانی‌فر: ایران آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی پاورلیفتینگ را دارد

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ گفت: اقدامات صورت گرفته توسط فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ، نقشه راه برای توسعه این رشته در سراسر جهان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در دیدار با گاستون پاراژ با اشاره به اثرات منفی شیوع ویروس کرونا درتعاملات ورزشی بین کشورها، اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن این بیماری، فعالیتهای ورزشی بیش از پیش گسترش یابد.

وی در ادامه ظرفیت‌های ورزشی ایران در رشته پاورلیفتینگ را مورد توجه قرار داد و اقدامات صورت گرفته توسط فدراسیون جهانی این رشته را، نقشه راه برای توسعه پاورلیفتینگ عنوان کرد.

دکتر سلطانی فر در ادامه با اشاره به وجود علاقمندان بسیار زیاد پاورلیفتینگ درایران گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب رشته بدنسازی و پروش اندام در ایران، این آمادگی برای میزبانی مسابقات آسیایی وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان توضیحاتی را در خصوص برنامه های توسعه ای ایران در حوزه ورزش بانوان ارائه کرد و گفت: سیاست ما حضور گسترده بانوان در عرصه های ورزشی با حفظ ارزشهای اسلامی است و در این راستا، بانوان ورزشکارایرانی با رعایت حجاب در بسیاری ازرشته های ورزشی حضور فعال دارند و برای ایران افتخار کسب می کنند.
وزیرورزش وجوانان در ادامه به کسب نخستین مدال وزنه برداری توسط یکتا جمالی بانوی ورزشکار کشورمان اشاره کرد و از این گردن آویز به عنوان مدالی ارزشمند در تاریخ ورزش بانوان در رشته وزنه برداری نام برد.

وی با بیان اینکه بحث دوپینگ و ممنوعیت استفاده از داروهای غیر مجاز انرژی زا در ورزش ایران به طور جدی دنبال می شود تصریح کرد: بحث مبارزه با دوپینگ برای ما بسیار مهم است و این موضوع را در تمامی بخش های ورزش قهرمانی و حرفه ای ایران به طور جدی کنترل می کنیم تا انشالله ورزشی پاک داشته باشیم.

دکتر سلطانی فر درادامه با مهم خواندن دوره های اموزشی باهدف ارتقآ دانش مربیان ، مدرسان و ورزشکاران این رشته اعلام کرد: آمادگی داریم تا میزبان برگزاری دوره های اموزشی در سطوح مختلف باشیم.

گفتنی است؛ در این دیدار مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، طهماسبی مدیر روابط بین الملل وزارت ورزش، نیک بین مدیرکل حوزه وزارتی، عبدالمهدی نصیرزاده رییس، رضا فیروزی نایب رییس، حسن کرباسی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و فرشید سلطانی رییس انجمن پاورلیفتینگ هم حضور داشتند.