1403/01/10

دیدار رئیس فدراسیون جهانی پاورلینفتینگ با دبیرکل کمیته ملی المپیک/ گاستون: در تلاشیم پاورلیفتینگ را به بازی‌های آسیایی اضافه کنیم/ سعیدی: برای توسعه پاورلیفتینگ در آسیا و جهان کنارتان هستیم

گاستون پاراز رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک با دبیرکل کمیته دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این دیدار دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، ضمن خوش آمد گویی به رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتیک و همراهان ایشان اظهار داشت: رشته پاورلیفتیگ در ایران سابقه طولانی دارد 25 سال پیش در فدراسیون وزنه برداری فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت دارد و حضور دکتر نصیرزاده از مدیران جوان، با استعداد و تحصیل کرده که در حوزه قهرمانی هم افتخاراتی داشته نقطه قوت این فدراسیون می باشد و ایشان هم باکمیته ملی المپیک کاملا هماهنگ است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار داشت: این  رشته در ایران طرفداران بسیاری دارد و حدود  23600 باشگاه ورزشی در کشور وجود دارد  و علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده و ما هم به فدراسیون در زمینه های اموزشی ، تربیت مدرس و مربی و ... در راستای توسعه این رشته کمک می کنیم. 

سعیدی در بخش دیگر ی از صحبت هایش اظهار داشت: عنصر اصلی در رشته پاورلیفتیگ قدرت است که این رشته را جذاب کرده ولی آنچه برای ما مهم است توسعه این رشته در راستای ورزش پاک و دوری از هرگونه داروهای انرژی زا که به نوعی دوپینگ محسوب می شود هست. ما اطمینان داریم که شما هم برای ورزش پاک د راین رشته تلاش می کنید و به همین خاطر ما برای توسعه این رشته در اسیا و جهان در کنار شما هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: همان طور که در خبرها اطلاع یافتیم که مقام سوم وزنه برداری نصیب دختران ایرانی شده است، این شرایط می تواند در پاورلیفتینگ هم برقرار باشد و مشکلی از بابت پوشش ورزشکاران وجود ندارد. محدودیتی برای حضور زنان در ورزش نداریم. تنها یک سری چهارچوب و ضوابطی است که لازم است بر مبنای این چهارچوب ها، ورزشکاران در مسابقات شرکت کنند. همان طور که در وزنه برداری بانوان ایران در رقابتها شرکت کردند. ما این انتظار را از کمیته ملی المپیک ایران داریم که در گنجاندن پاورلیفتینگ در بازیهای آسیایی تلاش خود را انجام دهد و امیدواریم که بانوان ایرانی در رشته پاورلیفیتنگ در این رقابتها شرکت کنند.

در ادامه این  دیدار  گاستون پاراژ ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به عنوان کشوری دوست داشتنی با مردمی مهمان نواز و ورزش دوست افزود: از این که اینجا حضور داریم خیلی خوشحالیم. در این مدت مردم برخورد بسیار دوستانه ای با ما داشتند و باعث افتخار ما هست که اینجا هستیم.

وی افزود: لازم است از فرشید سلطانی تشکر کنم. قبل از ریاست ایشان در فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا تنها 15 عضو در این فدراسیون عضو بودند اما بعد از ریاست سلطانی تعداد کشورها به 32 عضو رسید. در حال حاضر 135 عضو در سراسر دنیا داریم و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

پاراژادامه داد: ما در تلاشیم تا رشته پاورلیفتینگ را به ورزش‌های بازی‌های آسیایی اضافه کنیم و در همین راستا با توجه به نفوذ و قدرت ورزشی ایران در منطقه و همچنین عضویت دکتر صالحی امیری در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از شما درخواست حمایت جهت اضافه شدن این رشته به بازی‌های آسیایی  و همچنین  به رسمیت شناخته شدن توسط کمیته ملی المپیک به عنوان رشته ای پر طرفدار و وفادار به ورزش پاک را داریم . 

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر پتانسیل‌های ورزشی در ایران  از آمادگی فدراسیون جهانی برای توسعه این رشته در زمینه‌های آموزشی، مربیگری و توسعه ورزش بانوان یاد کرد و افزود: فعالیت و توسعه پاورلیفتینگ بانوان در ایران از مسائل اساسی بود که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت. در مسابقات قهرمانی حضور بانوان و آقایان به صورت توأم صورت می گیرد و این به دلیل تاکید بر برابری جنسیتی است که در رقابتهای بین المللی بر آن تاکید شده است. با توجه به شرایط پوشش که در کشورهای مسلمان مثل ایران، عراق، لبنان و سایر کشورهای این منطقه وجود دارد، تلاش شد قوانین مربوط به پوشش مسابقات طوری در نظر گرفته شود که بانوان این کشورها بتوانند در رقابتهای پاورلیفتینگ شرکت نمایند.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ تصریح کرد: اولین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان به پیشنهاد ایران و به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد که زمینه‌های توسعه همکاری بیشتر را در آینده میسر خواهد کرد. 

نصیر زاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز در ادامه اظهار داشت: ضمن تشکر از رئیس فدراسیون جهانی و دبیرکل کمیته ملی المپیک برای حمایت‌های همیشگی آنها در توسعه این رشته، از رئیس فدراسیون جهانی تقاضا داریم با توجه به حضور آقای سلطانی در راس فدراسیون آسیایی و پتانسیل‌های موجود در این کشور و علاقمندان به این رشته ، ایران یکی از مراکز آکادمی IPF   باشد. 

وی در ادامه با تاکید بر میزبانی ایران در نخستین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان در ارومیه از فدراسیون جهانی خواست تا تاریخ این رقابت‌ها را در تقویم جهانی درج تا از این طریق چرخه اقتصادی پاورلیفتینگ هم شکل بگیرد.