1403/01/30

بازدید رییس فراکسیون ورزش مجلس از فدراسیون بدنسازی/ فروردین: بدنسازی با کمترین امکانات بیشترین اشتغال زایی را داشته است

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در محل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حاضر شد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمدمهدی فروردین با حضور در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، از بخش های مختلف فدراسیون بازدید و در ادامه، با رئیس و سایر اعضای فدراسیون، نشستی را برگزار کرد.

عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی در ابتدای این نشست اظهار داشت: بایستی بیان دارم کشورمان در چه حوزه ای به غیر از ورزش توان ایستادن جز ده کشور برتر دنیا را دارد وبا چه هزینه ای به این مهم دست پیدا کرده است! بودجه دستگاه ورزش کمتر از یک شصتم وزارت بهداشت است و اعتقاد راسخ داریم که مجلس با تدوین قوانین صحیح می تواند گره گشا مهمترین محدویت فدراسیون های ورزشی که محدودیت  مالی است باشد. در نظر گرفتن سهم اندک بودجه دستگاه متولی ورزش ازسوی دولتمردان از یک سو وعدم پرداخت حق پخش تلویزیونی در کشورمان از سوی دیگر باعث شده که سازمان های ورزشی کشورمان با مشکلات عدیده ای مواجه شوند. برهمین اساس سهم نزدیک به صفر رشته های زیر مجموعه این فدراسیون در رسانه ملی و عدم بهرمندی از ساختمان فیزیکی که  از مهمترین شروط هویت بخشی به یک سازمان می باشد از مهمترین چالش های پیشرو فدرلسیون بدنسازی است  که امیدواریم با تدبیر مسئولان سیاسی و ورزشی کشور سهم فدراسیون بزرگ بدنسازی در رسانه ملی افزایش وهرچه سریعتر بعد از سال ها انتظار فدراسیون بدنسازی صاحب خانه شود.

فروردین نیز در ادامه این نشست گفت: من خودم بر احوالات فدراسیون واقف هستم و پیش از این نیز از برنامه های آقای نصیرزاده حمایت کردم. در هر خانواده، حداقل یک نفر به رشته بدنسازی می پردازد. شاید در نظر اول، فوتبال به عنوان محبوب ترین رشته در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد، اما فوتبال از قدیم بوده و مدتهاست درجا زده است. با توجه به تعداد باشگاه ها، مربیان و ورزشکارانی که به بدنسازی می پردازند، می توان با قاطعیت گفت که این رشته با حداقل امکانات، بیشترین اشتغال زایی را داشته است. همچنین شیوع کرونا نشان داد که بحث سلامت و مساله ورزش، تا چه اندازه باید مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر این فدراسیون در هر دو بخش بانوان و آقایان فعال است و کمتر رشته ای این چنین در هر دو بخش فعالیت دارد.

وی درباره اهمیت مدال آوری ورزشکاران ایران در مسابقات مختلف گفت: وقتی پرچم ما در کشوری مثل آمریکا برافراشته می شود، این افتخار متعلق به کل کشور ایران است و با کمترین هزینه توانسته ایم موثرترین کار ممکن را انجام دهیم. به همین خاطر است که لازم است با استفاده از متخصصین ورزشی، از این پتانسیل استفاده کنیم تا آینده روشنی برای ورزش کشور رقم بخورد.