1403/01/31

نصیرزاده: ایران دومین مرکز آکادمی بین المللی IFBB در خاورمیانه است/ با منفی شدن تست دوپینگ ورزشکاران دغدغه ما برطرف شد

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: سیاست فدراسیون بدنسازی در راستای اشاعه ورزش پاک است و منفی شدن تست قهرمانان فیتنس اسپرت کشوری دغدغه ما را جهت اعزام به رقابت های جهانی مرتفع کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در گفت و گو با برنامه تازه های ایران و جهان شبکه رادیویی ورزش در خصوص اعطای مجوز آکادمی بین المللی فدراسیون جهانی پرورش اندام از سوی IFBB به ایران اظهار کرد: حدود 40 روز قبل رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در ایران حضور پیدا کرد و ملاقات های بسیار خوبی با وزیر  ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فراکسیون ورزش داشت. همچنین از کمپ و باشگاه های چند منظوره ما بازدید کرد که در پایان تفاهم نامه ای را با هم امضاء کردیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه افزود: هفته گذشته در هیات اجرایی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام با احداث آکادمی بین المللی IFBB در ایران موافقت شد و این موافقت نیز در هیات رئیسه خودمان اعلام شد. در نهایت و پس از موافقت وزارت ورزش و جوانان قرار است به زودی این مرکز در ایران احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس آکادمی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام می تواند دستاوردهای خوبی برای کشورمان داشته باشد و سال هاست که ایران قهرمان پرورش اندام در دنیا است، تصریح کرد: مربیان ما برای دست یابی به درجات بین المللی در رشته های پرورش اندام، بدنسازی، فیزیک و فیتنس باید به خارج از کشور سفر می کردند و دوره های مربوطه را در مراکز آکادمی بین المللی سایر کشورها ادامه می دادند. با راه اندازی آکادمی بین المللی در ایران می توانیم از خروج ارز جلو گیری کنیم و به عنوان یکی از مراکز اصلی IFBB به سایر کشورهای هم‌جوار خدمات ارائه دهیم. ایران بعد از امارات دومین مرکز آکادمی بین المللی در خاورمیانه است.

نصیرزاده در ادامه صحبت های خود به برنامه های پیش روی فدراسیون اشاره کرد و یادآور شد: شنبه 8 خرداد ماه رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ به ایران سفر می کند و حتماً ملاقات‌هایی با وزیر  ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک خواهد داشت. همچنین از محل برگزاری رقابت های پاورلیفتینگ باشگاه های جهان که در ارومیه برگزار می شود بازدید خواهد کرد و با دکتر شهریاری استاندار استان آذربایجان غربی دیدار می کند. آقای گاستون پاراژ در نهایت در افتتاح اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ در بابلسر نیز حضور خواهد داشت.  

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اذعان کرد: آخر هفته اولین دوره رقابت های فیتنس چلنج قهرمانی کشور برگزار می شود که 6 خرداد ماه انتخابی تیم ملی آقایان و 7 خرداد انتخابی تیم ملی بانوان انجام خواهد شد. همچنین جمعه 7 خرداد ماه بازبینی فیتنس اسپرت، فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، ملسکولار و پرورش اندام نیز برگزار می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سیاست فدراسیون بدنسازی در راستای اشاعه ورزش پاک است و متاسفانه خیلی ها به جامعه پرورش اندام و رشته هایی که با ترکیب بدن سر و کار دارند اتهام هایی می زنند، خاطر نشان کرد: با تغییر ذائقه ای که در بین مخاطبان ایجاد کردیم توانستیم فروردین ماه اولین دوره مسابقات فیتنس اسپرت را برگزار کنیم که با استقبال خیلی خوبی مواجه شد. نکته قابل توجه این رویداد این است که از قهرمانان این رشته تست دوپینگ گرفته شد و تست آنها منفی شده است و این با این اتفاق دغدغه ما جهت اعزام تیم ملی به رقابت های جهانی اسپانیا رفع شد.