1403/01/10

صفری: تاسیس آکادمی بین المللی کار فوق العاده بزرگی است/ این اتفاق باعث ارتقاء سطح علمی مدرسان و مربیان کشور می شود

مدرس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت: پیش از این مربیان و علاقه‌مندان جهت ارتقاء مربیگری خود به سطح بین المللی ناچار به حضور در دوره های برون مرزی بودند که همین کار بسیار هزینه بردار و مشکل بود.

سحر صفری در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص صدور مجوز تاسیس آکادمی بین المللی توسط IFBB در ایران اظهار داشت: شنیدن این خبر خیلی خوشحالم کرد و اتفاق بسیار بزرگ و ارزشمندی است. راه اندازی آکادمی بین المللی باعث ارتقاء سطح سواد مربیان و مدرسان کشورمان می شود. حالا که این امکان فراهم شده است بسیاری از مربیان درجه های 3 و 2 تلاش بیشتری خواهند کرد تا به درجه بین المللی برسند؛ حتی باعث ایجاد انگیزه در سایر افراد می شود که قدمی به سوی مربی شدن بردارند.

مدرس فدراسیون جهانی پرورش اندام در ادامه با اشاره به اینکه قطعاً مدرسان ما هم سعی می کنند علم و سواد خود را ارتقاء دهند تا کلاس هایی با سطح کیفی بهتری برگزار کنند، افزود: با ایجاد آکادمی بین المللی ممکن است مربیان خارجی از کشورهای نزدیک در دوره های آموزشی ما شرکت کنند که این امر باعث ارز آوری به کشور می شود و کمکی هم به چرخه اقتصادی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این مربیان و علاقه‌مندان جهت ارتقاء مربیگری خود به سطح بین المللی ناچار به خروج از کشور و حضور در دوره های برون مرزی بودند که همین کار بسیار هزینه بردار و مشکل بود، اما از این لحظه به بعد این امکان در کشور خودمان فراهم شده و اخذ مدرک بین المللی مربیگری نسبت به سابق بسیار تسهیل شده است. خیلی از افراد علاقه مند به علت هزینه های گزاف امکان حضور در چنین دوره هایی را نداشتند و امروز با تلاش های دکتر نصیرزاده این شرایط در ایران مهیا شده است.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح این آکادمی همچنین این امکان را فراهم می آورد تا در آینده شاهد برپایی اردوهای مشترک بین تیم های ایران و کشورهای خارجی باشیم. جا دارد بار دیگر از تمام زحمات، تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس فدراسیون صمیمانه تشکر کنم. ایجاد آکادمی بین المللی در کشورمان کار فوق العاده و بسیار بزرگی برای فدراسیون بدنسازی ایران است.