1403/01/31
در حضور 21 ورزشکار زن و مرد؛

برترین های رکوردگیری تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان مشخص شدند

رکوردگیری تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان به منظور شرکت در رقابتهای جهانی لیتوانی برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مرحله رکوردگیری از نفرات حاضر در اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان برای حضور در مسابقات دانشجویان جهان روز جمعه 31 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

در بخش بانوان در دسته ۵۲ کیلوگرم، راحله حاج ربیعی از دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان تنها شرکت کننده بود که با رکورد ۷۰ کیلوگرم در اسکوات، ۴۰ کیلوگرم در پرس سینه و ۱۱۰ کیلوگرم در ددلیفت با مجموع ۲۲۰ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد.

در دسته ۵۷ کیلوگرم فاطمه مسعودی از دانشگاه پیام نور سیرجان حضور داشت  و رکورد ۸۵ کیلوگرم در اسکوات، ۴۵ کیلوگرم در پرس سینه و ۱۱۵ کیلوگرم در ددلیفت را برجای نهاد تا با مجموع ۲۴۵ کیلوگرم رکوردگیری را به پایان برساند.

تنها شرکت کننده دسته ۶۹ کیلوگرم  نیز اسماء حسینی نژاد از دانشگاه آزاد سیرجان بود که  به رکورد ۸۰ کیلوگرم اسکوات، ۵۰ کیلوگرم پرس سینه و ۱۲۵ کیلوگرم در ددلیفت و مجموع ۲۲۵ کیلوگرم دست یافت.

پس از مسابقات بانوان، رقابتهای مردان با حضور 18 شرکت کننده در دسته های مختلف وزنی برگزار شد.

در دسته ۵۹ کیلوگرم رضا زرنوفی از دانشگاه آزاد کاشمر خراسان رضوی با ثبت رکورد ۱۳۵ کیلوگرم اسکوات،۱۰۰ کیلوگرم پرس سینه و ۱۶۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۳۹۵ کیلوگرم مقام اول را از آن خود ساخت. عرفان خانه باد از دانشگاه آزاد یزد دیگر شرکت کننده این وزن بود که به دلیل خطا از رقابتها کنار رفت.

در دسته ۷۴ کیلوگرم امید نورحسینی از دانشگاه تربت حیدریه با ۲۳۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۴۰ کیلوگرم پرس سینه، ۲۵۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۶۲۰ کیلوگرم اول شد و رضا نصیری از دانشکده فنی و حرفه ای پسران ساری با ۱۵۰ کیلوگرم اسکوات اسکوات، ۹۰ کیلوگرم پرس سینه، ۲۰۵ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۴۴۵ کیلوگرم مقام دوم را از آن خود ساخت. در این وزن نیز دو نفر حضور داشتند.

همچنین در دسته ۸۳ کیلوگرم فرید صالحی از دانشگاه آزاد میانه با رکورد ۲۲۵ کیلوگرم اسکوات، ۱۹۰ کیلوگرم پرس سینه، ۲۵۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۶۶۵ کیلوگرم اول شد. سعید حسینی فر از دانشگاه آزاد گنبدکاووس با ۱۹۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۲۵ کیلوگرم پرس سینه، ۲۱۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۵۲۵ کیلوگرم مقام دوم را از آن خود ساخت و مهريار انصاری از پیام نور شهرکرد با ۱۷۵ کیلوگرم اسکوات، ۱۰۰ کیلوگرم پرس سينه، ۱۷۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۴۴۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.

رقابت های این دسته نیز همچون  دسته ۹۳ کیلوگرم سه شرکت کننده داشت. در ۹۳ کیلوگرم حسین طالبی از دانشگاه پیام نور شهرکرد با ۲۶۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۶۰ کیلوگرم پرس سینه، ۲۸۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۷۰۰ کیلوگرم مقام اول را از آن خود ساخت. علی نجفی از دانشگاه آزاد ملایر با ۲۲۰ کیلوگرم اسکوات،۱۵۰ کیلوگرم پرس سینه و ۲۴۰ کیلوگرم ددلیفت با مجموع ۶۱۰ کیلوگرم دوم شد و بابک بهرامیان از دانشگاه شیراز به علت خطا در رده بندی جای نگرفت.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم  پنج نفر شرکت داشتند و امیر نجفی از دانشکده فنی حرفه ای پسران کرمانشاه با ۲۷۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۶۲.۵ کیلوگرم پرس سینه، ۲۷۵ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۷۰۷.۵ کیلوگرم مقام اول را از آن خود ساخت و ابوالفضل صفری از دانشگاه آزاد مشهد با ۲۱۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۷۵ کیلوگرم پرس سینه، ۲۴۰ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۶۲۵ کیلوگرم نایب قهرمان شد.  اما محمد جواد اباذری از دانشگاه سیرجان در حرکت پرس سينه، علی فتاحی از دانشگاه آزاد تهران در حرکت اسکوات و امیرحسین غفاری از دانشگاه آزاد تفرش در حرکت اسکوات خطا کرده و از جدول مسابقات کنار رفتند.

در دسته ۱۲۰+ کیلوگرم هم تعداد شرکت کنندگان سه نفر بودند و امير رضا فتاحی معصومی از مرکز حوزه علمیه خراسان با ۳۳۰ کیلوگرم اسکوات، ۱۸۰ کیلوگرم پرس سینه، ۲۸۵ کیلوگرم ددلیفت و مجموع ۷۹۵ کیلوگرم اول شد. محمد قلی زاده از دانشگاه مازندران بابلسر با ۲۷۵ کیلوگرم اسکوات، ۱۹۵ کیلوگرم پرس سینه و ۲۸۰ کیلوگرم ددلیفت با مجموع ۷۵۰ کیلوگرم دوم  شد و احسان رنجبر آلی از دانشگاه مشهد نیز با خطا در حرکت پرس سینه از رقابت ها کنار رفت.

داوری مسابقات بخش آقایان توسط رحیم عسگری، جمشید بابایی، رضا جعفری، حميدرضا اکبرزاده، مرتضی جانقربان، جواد حیدری، مصطفی پرورش، منوچهر رضاخانی، جمشید باری پور، مهدی صادقپور، جواد جوادفر، جعفر پیری نیا و فرید فرهاد پور انجام گرفت.

نفرات برگزیده در رقابتهای دانشجویان جهان در لیتوانی شرکت خواهند کرد که به میزبانی شهر ویلنیوس برگزار خواهد شد.