1403/02/01
مصطفی یزدانی، عضو تیم پاورلیفتینگ ملی حفاری ایران:

امیدوارم در فینال لیگ پاورلیفتینگ رکورد آسیا را بزنم/ ماموران وادا سرزده از من تست گرفتند

نماینده آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) بدون اطلاع قبلی به منزل ورزشکار تیم "ملی حفاری ایران" رفت و تست دوپینگ گرفت.

مصطفی یزدانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص حضور نماینده وادا در منزلش و انجام تست دوپینگ اظهار داشت: به عنوان ورزشکار بین المللی در لیست تحت نظارت ورزشکاران وادا هستم و به همین دلیل پنجشنبه گذشته خیلی بی خبر نماینده آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در ایران به منزل ما آمد و از من تست دوپینگ خارج از زمان مسابقه گرفت.

ورزشکار تیم ملی حفاری ایران افزود: فدراسیون نیز هم‌سو با شعار المپیک گام برمی دارد و این اتفاق باعث خوشحالی من شد و امیدوارم سیستم مبارزه با دوپینگ مستدام باشد. این اتفاق قدمی است تا پاورلیفتینگ وارد بازی های آسیایی و المپیک شود.

وی در خصوص شکل گیری لیگ پاورلیفتینگ تصریح کرد: یکی از بهترین تصمیمات فدراسیون تشکیل سازمان لیگ و شروع فعالیت پاورلیفتینگ بود. شکل گیری مسابقات لیگ باعث می شود پاورلیفیتنگ و ورزشکاران این رشته بیشتر دیده و شناخته شوند و خیلی از جوانان به طور جدی وارد رشته پاورلیفتینگ شوند. سطح ورزش و ورزشکارانش به مرور ارتقاء پیدا می کند و باعث درآمدزایی می شود. در مجموع اتفاق خوب و مثبتی است.

یزدانی از سطح آمادگی خود ابراز رضایت کرد و افزود: آسیب دیدگی داشتم، اما خدا را شکر به آمادگی نسبی خوبی رسیده ام و قطعاً برای دور برگشت مسابقات و بخصوص روز فینال با آمادگی بیشتری حاضر می شوم.

نماینده تیم ملی حفاری ایران از این تیم و همچنین نماینده بابلسر به عنوان مدعیان لیگ پاورلیفتینگ یاد کرد و  گفت: نیروی زمینی هم ورزشکاران خوبی را جذب کرده است. امیدوارم در مرحله نهایی لیگ رکورد آسیا را بزنم. در حال حاضر رکورد آسیا دست خودم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تقویم فدراسیون قصد دارم خودم را برای مسابقات با لوازم جهانی نروژ آماده کنم. در این مسابقات سهمیه "وورد گیم" داده می شود؛ بازی های جهانی که مورد قبول کمیته بین المللی المپیک است. بازی های جهانی یک سال بعد از بازی های المپیک برگزار می شود، در واقع المپیک بازی های غیر المپیکی است.