1403/01/31

فيروزی: تغییر گروه شغلی باشگاههای بدنسازی از گروه 3 به 2 از دریچه فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری می شود

نايب رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام گفت: با معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان جلسه ای در راستای مکاتبات انجام شده فدراسیون در خصوص تغيير جايگاه شغلي باشگاه هاي كشور از گروه ٣ به ٢ خواهیم داشت تا به امید خدا به صورت كامل اين مسئله حل شود.

رضا فيروزي در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در خصوص آخرين وضعيت باشگاه هاي كشور اظهار داشت: بيش از چندين هزار باشگاه بدنسازي در سطح كشور داريم كه تنها اميد جوانان فعاليت و تمرين در آنها است و در كنار این فعالیت باشگاه ها، مربي ها و مالكين باشگاه ها امرار معاش و كسب روزي مي كنند.

نايب رئيس فدراسيون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به اينكه از زمان ورود ويروس كرونا در سطح كشور متاسفانه با ركودي در اين ورزش روبرو شديم و اكثر باشگاه ها بر اساس تصميمات ستاد ملي مبارزه با كرونا بسته شدند، افزود: اين تعطيلي باشگاه ها ضرر و زيان هاي مالي و حتي جسمي براي مالكين، مربيان و ورزشكاران به همراه داشته است.

وي در ادامه تصريح كرد: سال گذشته با همكاري همكاران در فدراسيون اقدام به تدوين طرحي در قالب طرح راه اندازي باشگاه هاي ايمن بدنسازي كردیم. اين طرح به تائيد فدراسيون پزشكي ورزشي رسيد و بندهاي مختلفي كه شامل تاكيدات و دستورات پزشكي ابلاغ شده از سوی ستاد ملي مبارزه با كرونا می شود، در اين طرح گنجانده شده است.اگر سال گذشته مي توانستيم اين طرح را به تصويب ستاد ملي كرونا برسانيم، با اين مشكل تعطيلي باشگاه روبرو نمي شديم و ورزشكاران و قهرمانان به تمرين هاي خود ادامه می دادند.

نايب رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام يادآور شد: طي جلسه اي كه با رئيس فدراسيون داشتيم قرار شد اين موضوع از مقام عالي وزارت ورزش و جوانان پيگيري شود. در همین راستا توفيقي شد بنده با دكتر سلطاني فر  وزير ورزش و جوانان تلفني صحبت كردم كه ايشان دستورات لازم مبني بر پيگيري اين موضوع را دادند. مقرر شد با دكتر علي نژاد معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان جلسه ای داشته باشيم تا به اميد خدا مكاتبه اي كه از طرف فدراسيون در خصوص تغيير جايگاه شغلي باشگاه هاي كشور از گروه ٣ به ٢ صورت گرفته است، به صورت كامل اين مسئله حل شود و با ركورد باشگاهها مواجه نباشيم.

فيروزي گفت: فكر مي كنم  به امید خدا دکتر سلطانی فر هم در جلسه هیات دولت و جلساتی که با مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد داشت این موضوع را پیگیری می کند و مشکل جوانان کشور انشاالله حل خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم تابع شرایط و وضعیت موجود در کشور و همچنین تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه کرونا هستیم که در حال حاضر دستور بازگشایی تعدادی از مشاغل صادر شده است. امیدوارم بتوانیم با تغییر گروه شغلی باشگاهها این وضعیت رکود پیش آمده را برطرف کنیم.