1403/01/10

سرابی: مسابقات انتخابی تنها فیلتر برای انتخاب برترین هاست/ همه اعزام ها باید در چارچوب  قانونی فدراسیون باشند

دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تنها فیلتر برای انتخاب ملی پوشان، مسابقات انتخابی است و این مساله حتی در مورد قهرمانان آسیا و جهان نیز صدق می کند.

سامان سرابی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره جلسه کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: جلسات کمیته فنی هر روز پربارتر از قبل می شود. مهمترین مصوبه سومین جلسه هم در جهت تخصصی تر شدن کمیته فنی پرورش اندام بود. به این ترتیب که مقرر شد رشته های قدرتی مثل مچ اندازی، پاورلیفتینگ وقوی ترین مردان  کمیته فنی مربوط به خود را داشته باشند. البته اعضای کمیته هنوز انتخاب نشده اند ولی مشخصا از رشته های قدرتی انتخاب می شوند.

وی افزود: علاوه بر این تصمیم گرفته شد که به صورت موردی از نظرات روسای کمیته های فیزیک و فیتنس نیز  در کمیته فنی استفاده شود. همچنین در لیگ فصل آینده، نفراتی که مورد نظر کمیته فنی هستند، به اردوی بازبینی دعوت می شوند که این امر می تواند انگیزه نفرات را افزایش داده و مانع از پاره ای اعتراضات گردد.

سرابی درباره این که اولویت اعزام به مسابقات از مسیر فدراسیون IFBB  می باشد، خاطرنشان کرد: تاکید ریاست فدراسیون در جلسه اخیر روی بحث اعزامها از طریق فدراسیون های قانونی بود. همان طور که می دانید NPC و IFBB دو فدراسیون جداگانه هستند و در چارت وزارت ورزش و جوانان، یکی از آنها به عنوان فدراسیون بین المللی شناخته می شود و از آنجایی که IFBB به رسمیت شناخته شده است، تکلیف قانونی ما این است که نفرات اعزامی به رقابتها باید از مسیر IFBB انتخاب شده باشند.

وی ادامه داد پیشنهاد کمیته فنی این بود که ساز و کاری برای ساماندهی ورزشکاران داشته باشیم و دقت کنیم که چه نماینده هایی معرفی می شوند. همان طور که بارها اتفاق افتاده نفراتی حتی در استان خود برای مسابقات انتخاب نشده اند اما همین نفرات بدون داشتن عنوان، با هزینه خود در مسابقات NPC شرکت کرده اند. به همین خاطر هدفمان این است که نفرات برگزیده را به تورنمنت های مختلفی که زیر نظر IFBB برگزار می شود، اعزام کنیم.

قهرمان اسبق جهان درباره نحوه انتخاب ورزشکاران اذعان داشت: در جلسه کمیته فنی در ارتباط با نفرات دعوت شده به اردو بحث و بررسی صورت گرفت و تاکید شد که تنها فیلتر برای انتخاب نفرات، مسابقات انتخابی باشد. این مساله حتی در مورد قهرمانان آسیا و جهان نیز صدق می کند و همه باید در رقابتهای انتخابی شرکت کنند.

سرابی در خاتمه درباره این که مسابقات انتخابی امسال در یک مرحله برگزار می گردد، تصریح کرد: پیرو جلسات قبلی کمیته فنی مقرر شد که با توجه به شرایط کرونا رقابتها در یک مرحله برگزار شود. مسابقات بادی کلاسیک و پرورش اندام در یک استان و رقابت فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار در یک استان دیگر برگزار خواهد شد. البته این رقابتها همگی زیرمجموعه ای از همان تک مرحله انتخابی به شمار می آیند.  طبیعی است که ایده آل ترین حالت این است که برای رقابتهای آسیایی و جهانی، انتخابی جداگانه ای در نظر گرفته شود اما کمیته فنی همواره تمامی موارد را در نظر می گیرد و تصمیمات اتخاذ شده با توجه به شرایط کرونا گرفته شد.