1403/01/10

اهدای مدال‌های قهرمان پرورش اندام به موزه آستان قدس رضوی

در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی اهدای مدال‌های قهرمانان وزنه برداری «حسین رضازاده» و «محسن بیرانوند» و قهرمان پرورش اندام کشورمان «حمید لکزایی» به موزه آستان قدس رضوی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی‌ هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی، در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی اهدای مدال‌های قهرمانان وزنه برداری «حسین رضازاده» و «محسن بیرانوند» و قهرمان پرورش اندام کشورمان «حمید لکزایی» به موزه آستان قدس رضوی انجام شد. 

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این مراسم ضمن آروزی موفقیت و توفیق برای ورزشکاران ایران اسلامی در میادین مختلف ورزشی، اظهار کرد: امیدوار هستیم ورزشکاران کشورمان در تمام حوزه‌ها چه ورزشی و چه اخلاقی بدرخشند و از اخلاق پهلوانی توأم با قهرمانی‌های ورزشی بهره‌مند باشند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت ورزش و تندرستی از منظر اسلام اشاره و با بیان اینکه اسلام به موضوع ورزش و مسابقه توجه داشته است، عنوان کرد: از منظر اسلام یک مسلمان باید از حیث روحی و جسمی قوی باشد تا بتواند به جامعه اسلامی و دین خدمت کند.

وی با اشاره به برخی اسطوره‌ها و پهلوانان تاریخ ورزش کشورمان، گفت: آن‌چیزی که جهان پهلوان تختی را در قلب ملت ایران محبوب و ماندگار کرد بیش از مدال‌ها و قهرمانی‌های ورزشی، مرام پهلوانی، جوانمردی، فتوّت و فروتنی این پهلوان بود.
وی ضمن اشاره به داستان جوانمردی و از خودگذشتگی پوریای ولی، گفت: اگر پوریای ولی در آن مسابقه پیروز می‌شد، شاید امروز نامی از او باقی نمانده بود، آن روحیه پهلوانی و تواضع بود که پوریای ولی را به اسطوره و قهرمان جاوید و ابدی ملت ایران تبدیل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به محبوبیت و توجه اقشار مختلف مردم به قهرمانان ورزشی، عنوان کرد: ورزشکاران به واسطه قهرمانی‌ها و مدال‌هایی که کسب می‌کنند بسیار مورد توجه اقشار مختلف جامعه هستند که باید مراقب باشند به واسطه این توجه مردم، قدرت، توان و مقام‌های ورزشی که کسب می‌کنند گرفتار غرور نشوند چراکه هرآنچه هست از جانب خداوند بوده و لطف پروردگار است.

حمید لکزایی هم در بخش دیگری از این مراسم، همسایگی با حضرت رضا(ع) را موجب سعادت خود دانست و اظهار کرد: در دوران فعالیت حرفه‌ای ورزشی برای آرامش گرفتن و حضور موفق در رقابت‌های بزرگ، مرتب به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف می‌شدم و در همان زمان با حضرت عهد بستم که هر نشانی را برنده شوم، آن را به موزه امام هشتم اهدا کنم. 

او معتقد است که این توفیقی برای همه ورزشکاران است که برای قدرت رفتن و آرامش روحی و روانی بیشتر خود حین تمرینات و مسابقات، به ائمه معصومین(ع) و حضرت رضا(ع) توسل کنند و این امر کمک بسیار بزرگی به آنها می‌کند.